Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, oktober 04, 2009

Negativitet

Vi människor har en tendens att fokusera på det negativa och allt som är jobbigt eller dåligt på något sätt. Vi lägger mycket energi på att kritisera andra människor i hur dom klär sig, hur dom beter sig eller vad dom har för åsikter. Men vad får vi egentligen ut av att tex säga att man inte gillar en speciell politiker är det då inte bättre att säga att man gillar en annan? Eller vad spelar det egentligen för roll om en kille/tjej man möter på stan som man aldrig någonsin kommer att träffa att personen i fråga har fula kläder på sig? Dessutom är vi ju olika och har olika smak.

Vi (även jag) är bra på att fokusera på saker som är negativa. Detta skall från och med nu bli ändring på i mitt liv. Mer fokus på dom positiva sakerna och mindre fokus på negativa saker eller saker som är jobbiga.

/Fru S

3 kommentarer:

  1. Ja man har väldigt lätt att fokusera på det negativa, synd, men nu kör vi positiva tankar! Go Go Go :)

    SvaraRadera
  2. du har helt rätt! När jag såg the secret första gången föll bitarna på plats. Nu försöker jag alltid tänka positivt!

    SvaraRadera
  3. Minna: Jag har snart läst färdigt boken och jag har som plan att läsa den om och om igen tills det sitter :)

    Det kanske är dags att köpa filmen och kolla på den också. Jag har börjat försöka tänka positivt, men shit vad det är svårt. Dom där elaka nego tankarna kommer hela tiden. Å andra sidan blir man mer medveten om vad man tänker när man tänker på det ;)

    SvaraRadera