Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, oktober 12, 2009

Utvecklas?

Min mans förra chef sa när min man började på den arbetsplats han jobbar nu (vilket var i aug 06) att man bör byta arbetsplats var tredje till var fjärde år allt för att utvecklas som person. om man inte får en bättre tjänst på den arbetsplats man är vill säga. Om vi har min kära man som ex så började han som sagt på den arbetsplats han är nu i aug 06. I april 08 fick han tjänsten som andre man (alltså den som bestämmer när chefen inte är där). 1 maj i år fick blev han tillfällig avdelningschef och från den 1 okt i år är han chef på riktigt. Han har ökat sin fasta lön med nästan 100% de senaste 3 åren. visserligen fick han OB och övertidsersättning på sin första lön vilket han inte får idag eftersom han har ansvarslön, men grundlönen har ökat med nästan 100%. Alltså har min man utvecklats och lärt sig nya saker som gör att han fått en bättre tjänst.

Det jobbet jag har nu jobbade jag på för drygt 2 år sedan också. Inte så länge bara en månad ungefär och det är jätte många som är kvar. Jag känner igen hur mycket folk som helst. Min tanke är då "Vad får dom ut av att gå här år in och år ut?" Jag kanske är naiv som tror att det är lätt att byta jobb. Men vågar man inte tro på att ALLT ALLTID löser sig så kommer man vara fast på samma ställe resten av livet och aldrig våga ta steget ut i det okända.

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar