Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, oktober 18, 2009

Leverantör, företag och framtiden

Jag skrev ju igår att vi antagligen blivit blåsa av killen vi beställt av. Tråkigt, men vi blir mer och mer säkra. Jag var lite ful och skickade en ny order till honom för att se om han skulle svara överhuvudtaget och vilja att vi satt över mer pengar. Detta var ca en vecka sedan och jag har inte fått något svar så antingen har han blåst oss eller också har det hänt något. Men men. Jag har hur som helst hittat en ny person som vi funderar på att beställa från. Jag skall dock följa Minnas råd och ta reda på lite mer om dom innan. Jag tror till och med att jag skall ringa och snacka med honom för att det känns otroligt opersonligt. Jag har tre som mobiloperatör och dom har en tjänst som heter 3Global. Den kostar 29kr i månaden och då ringer jag sjukt billigt till utlandet. Tex till kina för 0,69kr i uppkopplingsavgift och sedan 0,18kr/min till både mobil och fastnät. Till England (där min kompis S som jag var på Gotland med i somras bor) ringer jag för 0,69kr i uppkopplings och sedan 0,18kr/min till det fasta nätet, men till mobil är det fortfarande ganska dyrt 2,95kr/min. Jaja. detta gör ju att jag ringer relativt billigt till Kina i alla fall så jag funderar på att ringa och prata med dom. Jag skickade ett super långt mail till han som man kontaktar om man vill göra en order igår och sa att vi blivit blåsta av vår leverantör (jag ljög lite) och sa att vi vill ha dom som leverantör och att vi är ute efter ett långvarigt samarbete. Jag gillar verkligen deras produkter så jag hoppas att dom är lika bra i verkligheten som dom ser ut på bild.

Jag skrev även i mailet att vi ville betala in en summa och sedan vänta med resten av betalningen tills ordern var klar för att skickas vi vill även ha bilder på allt innan vi sätter över resten av pengarna. Med lite tur kanske vi till och med kan vänta med en del av betalningen tills leveransen är i Sverige, men det är jag tveksam till.

Jag skall nu efter jag skrivit klart detta sätta mig och fylla i ansökan om att starta ett handelsbolag. Jag vet att jag tjatat om det är "jävla" företaget och att vi skall starta det sedan i somras, men det har inte blivit av än. Vi har haft sjukt mycket att göra och vi har bara dragit ut på det. Hur som helst så har vi ju i praktiken inte ett skit att förlora. Visst vi kan gå minus de pengar vi satsat, men det är pengar vi redan har och inga lån. Man måste ju våga satsa för att kunna vinna och vad gör 15000-20000kr om man kan tjäna miljoner. Jag tror att om vi inte vågar satsa så kommer vi att ångra oss senare i livet. Satsar vi nu och blir av med pengarna så vet vi att det inte är någon idé och kan lägga ner. Dessutom kommer vi ju göra det utanför våra vanliga jobb så vi är inte beroende av att det går bra varje månad.

Jag tror uppriktigt att jag och min man kommer bli tillräckligt rika i framtiden för att vi skall få en bra ekonomisk framtid. Jag har ingen som helst aning om hur vi skall lyckas få ihop så många miljoner som vi behöver för att kunna gå i pension tidigare, men jag bryr mig inte så mycket om HUR utan förlitar mig på att det bara kommer att bli så :)

Att jag och min man pratar ekonomi varje dag och verkligen bankar in våra mål i huvudet gör ju inte speciellt mycket. Jag säger bara LAGEN OM ATTRAKTION ;)

/Fru S

3 kommentarer:

  1. the Law of Attraction, i all ära. Ni verkar inte ha fallit in i det vanliga mönstret som alla som sett filmen "the Secret" hamnar i .... i soffan, drömmandes om miljonerna som kommer komma in ....

    I filmen "the Secret" glömmer man bort att berätta det viktigaste. Tankens kraft är stor men det behövs även att man tar tag i saker för att något ska kunna hända.

    På tal om att ringa billigt. Har du kollat upp Skype? Använder det i min business och ringer till många olika länder extremt billigt. US 0,18 SEK/min ... har t o m mitt eget US telenummer + andra lokala länder (där jag gör business)

    Rekommenderas varmt: www.skype.com

    SvaraRadera
  2. Bil Ekonomiskt Fri: Ja det hade ju varit trevligt att kunna sitta i soffan och det plötsligt en dag började regna pengar eller möjligen ha ett pengaträd på ballongen, men tyvärr är ju livet inte så enkelt.

    Däremot tror jag att man kan dra till sig händelser och saker man vill ha, men att man själv måste vara aktiv för att det skall hända.

    Skall kolla på skype också. Än så länge är det inte så aktuellt eftersom det inte är så många länder vi behöver ringa till, men när vi byggt upp vårt imperium så kan det kommer att bli aktuellt ;) (tack för tipset)

    SvaraRadera
  3. Riktigt jäkla surt att bli blåst!
    Känner med er!

    SvaraRadera