Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

fredag, oktober 09, 2009

Mycket som händer nu

Jag har snart jobbat en vecka på mitt nya jobb och jag trivs väldigt bra. Jag trodde att det skulle vara lite segt att gå upp runt 06:45 varje morgon och inte vara i säng förrän 00:30 på natten, men än så länge fungerar det relativt bra. Jag tror jag kommer vara lite segare nästa vecka då skall jag upp senast 04:20 visserligen kan jag gå och lägga mig tidigare.

Denna veckan har jag och en till gått på utbildning för att lära oss jobbet vi skall göra och nu har vi fått veta vad vi skall göra när vi är klara. Egentligen skall vi göra samma sak hela tiden. Det finns olika team och varje person gör samma sak hela tiden och skickar sedan vidare produkten till nästa person som kollar så dom är ok och gör nästa moment och tillslut blir produkten klar. Både jag och den andra tjejen på utbildningen skall sitta på varsin station där man limmar och när folk frågar vad vi skall göra och vi säger vilket team vi skall vara med i och att vi skall limma säger ALLA och jag menar verkligen ALLA: "hmmm, LYCKA TILL" med en sådan där röst som Hahaha, GOOG LUCK! Som jag förstått det så är det inget fel på teamet det är produkten vi skall göra som är väldigt svår. Jajaja, det kommer säkert bli bra, jag börjar få kläm på hur man
limmar nu i alla fall :) Vem vet jag kanske blir kvar jätte länge på det jobbet :)

Jag har dock sagt att om det efter nyår blir förlängt till i slutet av jan och sedan håller på och förlängs en månad åt gången kommer jag tacka nej och börja plugga i stället. Jag får hellre 2600kr/månad än en lön i en månad för jag kommer inte få pengar från någon akassa eftersom jag kommer stå som delägare i ett handelsbolag då. Men vi får väl se om det skulle bli så att företaget jag jobbar på skulle vilja ta över mig kommer vi tvingas flytta eller skaffa en bil till.

Vi tror förresten att den kinesen som vi köpt grejer av till vårt företag kan ha blåst oss :( Det känns lite surt att 15000kr är åt helvete, men vi får väl se. Han har varit super snabb att svara när vi skall sätt in pengar, men när vi vill veta hur det går så får vi inget svar alls. Eller så tar det 3-4 veckor innan han svarar och när han väl svarade så ville han ha mer pengar. Jajaja, vi kommer starta i alla fall vi får bara köpa av någon annan.

Jag har varit hos sjukgymnasten för jag har haft problem med ryggen. Jag skall dit igen den 22 okt vi hann bara gå igenom min rygg denna gången och nästa blir det genomgång av övningar som jag kan göra.

Denna helgen kommer ägnas åt att städa, tvätta, diska o.s.v vi måste även åka förbi mina svärföräldrar och hämta ett av våra vinterdäck som pajat.

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med eget företagande. Vad är det för något ni ska syssla med?

    SvaraRadera
  2. Annica: Vi skall importera saker från Kina och sälja dom på nätet. Dock tror vi att vi blivit blåsta på det vi redan köpt och vi kommer få spara ihop till ett nytt packet och beställa från någon annan.

    SvaraRadera