Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, februari 01, 2010

Hjälp oss hjälpa människor på Haiti

Igår var hela familjen en sväng till Lindex för att köpa lite kläder till sonen. Min man kommenterade när vi gick därifrån en skylt som jag inte sett. Det stod: Hjälp oss hjälpa människor på Haiti avrunda uppåt till närmaste tiotal (eller något åt det hållet). Vadå hjälp oss hjälpa människor på Haiti? Om nu Lindex vill framstå som ett bra företag och skänka pengar till Haiti så får dom väl betala det själva? Varför skall vi som kunder betala och det sedan står att det kommer från Lindex? Då kan jag ju lika gärna skänka pengar till röda korset eller vad som helst. Jag säger inte att man inte skall skänka pengar och hjälpa dom som har det svårt jag och min man tyckte bara det var en väldigt konstig formulering. Det var ju i praktiken alla kunder som hjälpte folket på Haiti inte Lindex. Jätte irriterande...

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar