Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, februari 23, 2010

Jag ser ljuset i tunneln!!

Jag har tidigare i månaden räknat lite på vad jag kommer att få ut denna månaden. Eftersom jag den 1 feb blev anställd av företaget jag jobbar på istället för bemanningsföretaget jag var anställd på så kommer jag denna månaden att få min slutlön med utbetalning av semesterdagar m.m denna månaden. Jag trodde att jag skulle få en riktigt kass lön, men jag hade fel. Fick min lönespecifikationen idag och jag fick ca 8000kr mer efter skatt denna månaden än vad jag trodde jag skulle få :) NICE!

Jag pratade även med min chef idag då mitt kontrakt går ut på fredag och jag är ganska angelägen om att få veta om jag skall komma nästa måndag eller inte. Min chef tittade förvånat på mig och frågade om jag inte fått något nytt kontrakt vilket jag svarade att jag inte fått. (Min chef har varit sjuk i nästan två veckor så han har väl inte så bra koll). Hur som helst så sa han att dom skulle fixa det under dagen. Jag frågade då lite försiktigt om det var till i slutet av mars kontraktet skulle gälla eftersom dom tidigare förlängt med en månad åt gången. Men nej han tänkte förlänga mig till i slutet av september. Tyvärr så går inte det. Jag kan inte jobbat så länge då vi väntar tillökning i familjen i början av aug. Dock visade det sig(än så länge) att min chef var större än mina fördomar och sa helt lugnt. Ok, men då förlänger vi dig till slutet av juni. Eftersom jag inte kan garantera hur länge jag kan jobba och hur mycket jag orkar skulle jag ha fullförståelse om dom inte vill ha kvar en sommarjobbare som inte kan jobba hela sommaren, men det verkade inte vara några som helst problem. Jag skall inte ropa hej riktigt än eftersom jag inte skrivit på något kontrakt, men jag har i alla fall muntligt blivit lovad jobb till i slutet av juni :) Detta betyder att vår ekonomiskakris som kommit allt närmare verkar vara avvärjd för tillfället :) och eftersom jag får min lön i efterskott kommer jag få min sista lön i juli och min första föräldrapenning i aug. DET VILL GÄRNA BLI JÄVLIGT BRA!! :)

Eftersom jag nu har ett slut datum på när jag kommer sluta jobba så tror jag att det kommer vara lättare att motivera sig till att gå till jobbet. Inte för att jag inte gillar mitt jobb utan för att det är lite segt att gå upp så tidigt. Men nu ser jag ljuset och ljuset medför mer pengar än planerat.

Denna månaden kommer vårt sparmål ligga på 20-25% av vår inkomst. Detta är tänkt att investeras i aktier och en del kommer att användas för att betala de produkter vi skall köpafrån kina (om nu överföringen vill gå igenom).
/Fru S

5 kommentarer:

  1. Jaha då gratulerar jag igen då!!!! Den tidigare gratulationen försvann ju med inlägget på något konstigt sett ?????

    Lycka till med allt

    SvaraRadera
  2. Gratulerar till liten, nog för att jag skrivit det tidigare! =D

    Hmmm... ser ju att denna anonyma fortfarande är anonym, är det någon som hade för avsikt att jävlas med dig?

    Pissigt med anonyma inlägg vilket fall!

    Kul att du har en sådan bra chef och grattis till mer arbete, fint för plånboken! =)

    SvaraRadera
  3. Grattis igen vännen!!

    SvaraRadera
  4. Veronica: Vilken tur att du passade på att säga grattis här jag menar du har ju inte vetat om det nästan lika länge som jag vetat om det ;)

    SvaraRadera