Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, februari 16, 2010

Värd att få jobba kvar?

Det finns en på mitt jobb som sedan jag började där i mitten av dec (vilket är ca 2 månader sedan) har varit på jobbet så jag träffat h*n kanske 10 dagar MAX. Det är antingen VAB, ledigt, föräldraledigt eller sjuk själv. Jag fattar inte varför människan får jobba kvar? Visst det är svårt att bli av med fastanställda men h*n är ju verkligen aldrig där! Jag fick en chock igår när h*n kom, men idag var h*n inte på jobbet igen.

Var någonstans ligger lojaliteten hos människor idag? Jag har alltid respekterat alla mina arbetsgivare (utom möjligen dom som sparkade mig p.g.a att jag var gravid med sonen), men annars har jag stor respekt inför de människor som ser till att det kommer in lön på kontot varje månad. Jag kan ärligt erkänna att det finns dagar då jag verkligen INTE vill gå till jobbet, men det är bara att gilla läget och gå tid i alla fal.

Dessutom vet jag hur det är att leva med en person som ALDRIG hjälper till med pengar till hushållet och jag vet hur mycket det suger så jag gillar läget och går till jobbet för att bidra med min del till familjen och till företaget jag jobbar på.

I mina ögon är jag lätt mer värd en fastanställning än h*n på mitt jobb som aldrig är där, men vad hjälper det vad jag tycker? Det är ju ändå cheferna som bestämmer.

Jag skall en vacker dag bli min egen chef så jag slipper slava för andra och kan bestämma själv när jag vill göra saker och vad.

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar