Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, februari 25, 2010

Otacksama Fru S gnäller av sig

Egentligen borde jag vara glad att jag har haft jobb fram tills nu och jag borde även vara glad att min chef visade sig vara större än mina fördomar (skriver kontrakt fram till den siste juni imorgon). Ändå är jag inte nöjd. Jag hade hellre legat hemma och sovit till 8 än att få upp senast halv 5. Visserligen kommer jag i och med dessa 4 extra månader tjäna lite drygt 50000kr (snabbt räknat) efter skatt. Pengar jag inte räknat med och som kommer sitta fint när dom väl kommer. Dock börjar min kropp säga ifrån rejält. Jag är lite orolig för att jag inte skall orka. Jag är helt slut och vill egentligen bara ligga hemma och sova hela dagarna, men det kan jag inte.

Att jobbet vill att vi jobbar över nästan hela tiden och helst jobbar både lördag och söndag gör ju inte direkt att min motivation hålls på topp. Vi får väl se hur länge jag orkar.

Nu är min kl 20:34 och jag skall gå och lägga mig med sonen så att jag orkar jobbat 06:15 tills när alla andra går hem runt 17:30 imorgon. God natt :)

/Fru S

5 kommentarer:

  1. Jag förstår verkligen vad du menar. Jag är så slut också och hade jag är så tacksam att jag jobbar max 3 dagar i sträck och sen får vila. Du gör det förbaskat bra med de där tiderna och all pendling. Kämpa på! Går det så går det inte, det är bara att följa din kropp.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Veronica: precis. Dessutom tror jag min chef är medveten om att jag inte Jan lova att jag orkar till siste juni. Det ser ut som jag skall skriva kontrakt idag i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Jobbigt

    Men är det inte så att du får högre föräldrapenning ifall du har arbetat och tjänat extra på övertid? Vet inte hur det är nu för tiden , men det var så förr iallafall. En anställning är ju bra att ha även om du måste sjukskriva dig , mycket hormoner som gör sig påminda när man är gravid. Själv behövde jag sova minst 10 gärna 12 timmar per natt under alla mina 4 graviditeter. Jag arbetade deltid så det gick ju men det var tungt att man var så orkeslös emellanåt.
    Kämpa på

    SvaraRadera
  4. Det är så skönt att alla mina inkomster är passiva/semi-passiva, att jag kan börja "jobba" kl 10:00 efter att ha skjutsat lilltjejjen till dagis, jobba fram till 13:30 då jag måste åka och hämta lilltjejjen från dagis och sedan vara ledig fre - sön.

    Säger bara: Vi har ett bättre sätt, vi som jobbar med IM och MLM =)

    SvaraRadera
  5. Anonym: jo man kan räkna med det som jag förstått det, men det hjälper inte tjänade mycket bättre på mitt förra jobb trots övertid.

    SvaraRadera