Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

fredag, september 04, 2009

Djupare förståelse

Min man har alltid varit av åsikten att det löser sig. Vad det än må ha varit för "problem" vi ställts inför så har han alltid haft den attityden. Jag har många gånger varit arg på honom för att han inte tagit tag i saker som jag ansett inte löser sig själv. Men nu när man tänker på det så har det ALLTID löst sig själv. På något konstigt sätt har situationen löst sig.

I slutet av förra året ville vi väldigt gärna flytta till en större lägenhet. Då dök ett lägenhets erbjudande upp i brevlådan trots att vi inte var först i kön till lägenheten så fick vi den i alla fall (det är där vi bor nu).

Just nu vill vi väldigt gärna köpa ett hus, men vi kan inte få ihop dom där 10% innan min svärmor ärver pengar (bouppteckningen efter hennes pappa är klar) och hon får förhoppningsvis pengar i början av okt. Min man måste även få en bättre tjänst för att han skall få ett så högt lån själv. Igår fick han veta att han blir chef på sin avdelning vilket kanske inte leder till massor mer i lön, men att han i alla fall får behålla den lönen han har (vilket inte är dåligt). Vi har även hittat ett hus vi vill köpa, men eftersom pengar saknas är det lite svårt just nu. Jag har varit inne och kollat varje dag om huset ligger kvar och för varje dag som går blir jag mer och mer förvånad över att det ligger kvar. Jag var precis inne och kollade och det ligger fortfarande kvar :). Jag vet inte om det är för att www.hemnet.se är sega med att ta bort hus som sålts eller för att folk inte vill/kan köpa hus just nu.

Jag kommer vilja att om vi kan få ihop pengarna och om huset ligger kvar så vill jag att vi lägger ett skambud och hoppas på att dom tar det. Vem vet om jag tänker tillräckligt mycket på det så kanske det blir så. Värt att testa!

/Fru S

(Positivt tänkande ger ett mer njutbart liv)

3 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=o2MqciSMOmk
    Titta, den är suverän! =)

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=o2MqciSMOmk
    Också ett måste!

    SvaraRadera
  3. Hmmm Minna. Samma länk, Samma länk ;)

    SvaraRadera