Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, september 01, 2009

Jag blir så otroligt trött på mig själv ibland

För någon vecka sedan skrev jag att jag var riktigt sur på min man för att han lyckats fixa så att han fick en iphone som jobb telefon. Hur som helst har jag velat ha den hur länge som helst, men eftersom den inte funnits hos tre som jag har så har jag inte kunnat köpa den. I slutet av juli kom den till tre :) Jippi, men eftersom jag har bindningstid till 2 okt och jag varje gång mitt abonnemang håller på att gå ut bundit om det tidigare så jag får mycket längre bindningstid. Därför hade jag beslutat mig för att vänta till den 2 okt med att binda om mitt abonnemang.

Nu till varför jag är trött på mig själv. Jag har som sagt ganska länge varit intresserad av att köpa en iphone och jag har hela tiden intalat mig att jag skall klara av att stå emot tills min bindnings tid gått ut. Mmm säkert! Så idag så trillade jag dit. Jag skulle bara kolla lite vilket abonnemang som skulle passa mig bäst. Och jag var stark, jag stod emot frestelsen att förlänga mitt abonnemang till jag funderade lite mer på vad hon sa. Enligt hon jag pratade med så skulle det nya abonnemanget börja gälla från och med idag och den månaden jag hade kvar på mitt gamla abonnemang skulle försvinna :) Det lät lite för bra för att vara sant så jag ringde kundtjänst och frågade också och hon sa samma sak. Sagt och gjort jag skulle bli av med en månad på min bindningstid. Hur bra som helst. Sagt och gjort jag övertalade min kära man som inte tycker jag skall skaffa någon ny telefon att det var en bra deal och jag går tillbaka till affären. Tjejen som jag pratade med första gången var ledig och hon börjar fixa för att jag skall kunna förlänga mitt abonnemang, men eftersom hon var ganska ny så visst hon inte riktigt hur hon skulle göra och behövde hjälp av sin kollega som hade en annan kund. Alltså jag får vänta. Vilket jag helt har förståelse för det är en del att lära sig när man börjar på ett nytt jobb. Under tiden vi väntar på att kollegan skall bli ledig så hjälper hon ett annat par. Det är nu historian börjar bli irriterande. Dom skall förlänga sina företags abonnemang vilket hon inte har några som helst problem att göra, men det drar ut på tiden. Kollegan blir ledig och hinner hjälpa 3 personer innan han till slut efter att jag stått i butiken i nästan 45 min hjälper mig. Vid det laget har min rygg som fortfarande inte är bra tagit ganska mycket stryk och jag har väldigt ont. Jag säger vad jag vill ha för abonnemang och för att vara på den säkra sidan så frågar jag även honom om hur det blir med bindningstiden. Det visar sig att puckot (alltså tjejen) som jag pratade med först och även puckot på kundtjänst hade fel. Så nu har jag helt plötsligt 25 månaders bindningstid på mitt nya abonnemang istället för 23 som jag trodde jag skulle få. Dessutom kunde han som hjälpte mig inte lägga på dom tjänster jag vill ha eftersom han då måste ha telefonen jag valt och på iphone 3GS är det 1-4 veckors leveranstid. Alltså hade tjejen (puckot) kunnat hjälpa mig från början och jag hade inte behövt slösa bort hela dagen i den jävla butiken. Så jag gick därifrån en aning skit irriterade på dom, men mest på mig själv. Jag skulle ju inte köpa någon ny telefon. Bahhh....

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar