Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

fredag, september 04, 2009

Grund problemet

Gott folk jag är helt såld på ja ni vet ju vilken bok ;). (Jag vill inte tjata, men...) Saken är den att även om det inte alls fungerar så som dom säger i boken. Att man i praktiken kan önska sig vad man vill och så länge man mår bra är man inne på rätt frekvens och kan därför dra till sig det man vill ha (låter väldigt flummigt jag vet). Men även om detta inte alls stämmer så kommer jag få ett mycket bättre och mer innehållsrikt liv om jag mår bra HELA tiden. En av mina grund problem är att jag är sämst/helt värdelös/totalt oduglig när det gäller städning. Att det mer eller mindre är konstant stökigt hemma hos oss gör ju självklart att jag mår dåligt bland annat för att jag får dåligt samvete för att jag inte städat som jag borde. Så nu blir det ändring på det. Hur lång tid kan det egentligen ta att plocka upp sonens leksaker? 5 min max. Hur jobbigt är det egentligen att gå och små plocka lite då och då under hela dagarna? Inte speciellt ansträngande skulle jag säga. Hur jobbigt är det egentligen att dammsuga några gånger i veckan? Inte speciellt jobbigt om man inte måste plocka bort allt som ligger på golvet innan. Hur jobbigt är det att skura golven några gånger i veckan? Inte alls jobbigt om man redan plockat bort allt och dammsugit. Hur mycket bättre skulle jag må av att göra detta? MYCKET bättre. Så vad fan är egentligen problemet? ;)

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Haha, ja den gyllene regel är att aldrig låta det gå för långt för då blir det jobbigt. Jag förstår dig precis, jag är en riktig slarvmaja också. Sen tror jag på smarta plocka undan lösningar för drällsaker =). Snart ska det bli ordning på torpet här också!

    SvaraRadera