Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, september 03, 2009

Positivt tänkande

Jag är på sida 30 i boken The Secret skriven av Rhonda Byrne. Som jag skrev tidigare så kom den med posten idag. Dessa 30 sidor har redan fått mig att tänka mer positivt vilket är lite "stört" egentligen. Det är mycket i mitt liv som jag förstår bättre och jag vet nu vad jag skall göra för att förbättra min egen livskvalité. Allt detta av att läsa 30 sidor i en bok. STÖRT!

Det är inte så konstigt att jag inte gått ner så mycket i vikt som jag "vill". Jag har aldrig riktigt innerst inne trott på att jag kan göra det. Jag har varit rädd för förändringen och egentligen inte velat. Nu är mitt mål att se mig som "smal"/smalare och sundare i framtiden. Det tar tid att gå upp i vikt och ännu längre tid att gå ner. Det gäller bara att göra det.

I samma paket som the secret kom fick vi även en handbok som handlar om allt man behöver veta för att starta/driva ett handelsbolag. Min inställning till den boken har varit "usch vad tråkigt", "den får min man läsa" och "varför skall jag läsa den när min man kan läsa den och sedan informera mig om vad som står i den". Kollar just nu på lyxfällan och där har dom blandat privat ekonomi med företagets ekonomi och jag slogs precis av att det spelar ingen som helst roll hur insatt min man är i hur ett handelsbolag funderar om jag har nada koll. Så för att utvecklas som person kommer jag att läsa Handelsbolag boken och egentligen är den ju inte alls tråkig det är ju en möjlighet för oss att få det MYCKET bättre i framtiden. Vad fan tänkte jag på?

Dessutom det är ju en super bra merit om man vet hur ett företag fungerar och hur bokföring fungerar. Visserligen har jag ju ingen utbildning inom just detta område, men att veta hur det fungerar i praktiken kanske inte väger lika tungt, men jag kan i alla fall skriva in det i CV.

Så gott folk. MER POSITIVT TÄNKANDE! Så vårt/mitt mål att bli skuldfria, äga vårt boende och ha MÅNGA miljoner på banken! Fokus på den positiva energin och positiva tankar! Fan vad det här kommer bli bra!

Någon som missat att jag tycker att The secret är en super bra bok? ;)

/Fru S

5 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir, heja heja!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. the secret äger! En av världens bästa böcker! Utan tvekan. Vad skönt att hamna i en positiv spiral! Jag vill också dit!

    SvaraRadera
  3. Ja när du är klar får du langa över den hit =).. eller kanske man ska klicka hem lite böcker ikväll igen, har tips på fler böcker i den kategorin förresten när du känner för det. En av mina vänner är expert på området och är en sån härlig positiv vind i ens liv. Hon har jobbat hårt med sina inställningar och tankar och försöker nu föra över det positiva tänket på oss andra neggomänniskor =).

    SvaraRadera
  4. V: Jag du är ju så jävla neggo hela tiden så det kan ju behövas ;) Har jag träffat henne?

    SvaraRadera