Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, september 06, 2009

Min mans stora misstag

Min man begick idag ett enormt misstag! Igår började han prata med mig om varför han köpte just dom plastgubbarna som han köpte. Det var attacker hit och dit och om man gjorde på ett speciellt sätt så var dessa gubbar super bra. Jag var måttligt intresserad och sa efter några minuters babblande att jag inte brydde mig. Han hade ju redan köpt skiten så...(Han måste ju också ha en hobby och eftersom de enda han umgås med utanför jobbet är dom som är med i spelföreningen så har jag inget emot det).
Idag började jag prata om vad jag ville köpa för scrapbooking saker och undrade hur mycket jag fick handla för. Eftersom min man just nu betalar det mesta så måste jag ju i alla fall "låtsas" att det är han som bestämmer ;) Så vad var då hans stora misstag? Jo han sa jag bryr mig inte köp vad du vill! Mohahahaha, vad jag vill nu skall det handlas ;) Nej då jag skall inte handla hur mycket som helst. Det som är lite tråkigt med scrapbooking i alla fall för mig är att när jag väl köper så kostar det massor på samma gång. Jag har just nu hittat saker jag vill ha på ebay som om säljaren skickar det direkt till mig kostar det 2200kr med frakt, tull o.s.v om säljaren istället skickar det till en kompis pappa i USA så skulle det kosta 1650kr. Alltså 550kr skulle jag slippa betala om jag kan lösa det via min kompis. Då spar jag in massor på frakten från säljaren som jag visserligen måste betala för att få det från USA till Sverige, men jag slipper i alla fall tullen :)

Jag skall kolla om jag hittar något i England också. Har en kompis som bor där också och vänner är ju till för att utnyttjas när man behöver det ;) Hehehe...Har hittat lite billiga saker som jag kan få hit utan att behöva betala tull på dom. Jäkla krångel det här...Kanske inte är så konstigt att jag går in och försöker leta upp personer i kina som säljer saker billigare...som jag sedan kan sälja dyrare och tjäna massor på...

/Fru S

(Kreativitet skapar möjligheter)

3 kommentarer:

  1. ...man betalar inte tull från England oavsett, de är med i EU.

    SvaraRadera
  2. Anonym: Jag vet det var inte tullen som var problemet med att köpa från England utan att många säljare i England bara skickar till England och inte till andra länder :)

    SvaraRadera