Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, september 10, 2009

Känns bättre idag

Idag känns det som jag fått tillbaka lite tro på framtiden. Jag var ju lite nere för några dagar sedan när det kändes helt hopplöst att hitta ett jobb. Idag har jag åter igen sökt några jobb. Inte super många, men sådan jag tror att jag kan få. Jag har alltid sagt att jag inte vill jobba som telefon försäljare med bara rörlig lön, men som det ser ut nu är det bättre än att inte få några pengar alls.

Företaget börjar sakta ta form. Vi har fortfarande inte skickat in ansökningen. Min man har haft så sjukt mycket att göra på jobbet så det finns inte. Han har ju blivit chef och förväntas ställa upp i alla lägen. Denna veckan har det varit inventering så han har jobbat 08.00-00.00 flera dagar i rad och han har varit helt slut när han kommer hem. Vilket jag har all förståelse för. Till helgen är han i alla fall ledig och på lördag skall vi se om vi inte kan fixa det sista på ansökan om att starta ett handelsbolag och sedan skicka in den. På söndag bär det av på inte mindre än 3 husvisningar. Vi kommer inte kunna köpa något av husen :( men eftersom det mer och mer börjar luta åt att nästa gång vi flyttar så blir det till ett hus vi köpt så är det lika bra att ta tjuren vid hornen och börja åka på lite visningar så vi vet vad det är vi letar efter. Det skall ju trots all vara vårt hem i X antal/många år så då vill vi ju inte bara köpa ett för att köpa ett hus om ni förstår vad jag menar. 2 av husen vi skall kolla på verkar väldigt bra det ena kostar 1,4 miljoner och det andra lite mer än 1,8 miljoner så vi kan ju glömma att få lån på det så länge jag inte har jobb, men det skall i alla fall bli skoj att åka dit och kolla :)

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med jobben! Ser fran emot att höra fortsättningen.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja det var bra! Den var saknad! :D
    Nu ska jag ga och kopa natt smart att ha pa mej imorgon... intervju for ett RIKTIGT vuxenjobb!

    SvaraRadera