Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, september 08, 2009

Fortsätta söka jobb eller börja studera?

Vad vill jag bli när jag blir stor? Vad vill jag jobbar med? Hur skall jag lyckas få det jobbet jag vill ha?
Jag skulle vilja jobba med ett eget företag. Göra något själv. Vara sin egen chef. Vi håller ju på att starta vårt företag, men det tar tid att få ett företag att gå så bra att man kan ta ut pengar ur det. Jag funderar på att börja plugga, men min man vill inte att jag skall göra det. Jag kan förstå honom. Om jag börjat plugga kommer det antagligen vara svårt för oss att köpa hus. Samtidigt kommer det vara svårt för oss att köpa hus om jag inte hittar ett jobb också. Jag vill göra något. Bli något, men hur? Någon som har ett bra förslag på vad jag skall göra? Jag letar jobb, men just nu finns det inte så mycket som jag kan söka ute. Det känns lite hopplöst. Jag kommer bli galen om jag måste gå hemma mycket längre. Jag ser bara allt jag borde göra, men som jag inte gör. Vad är skillnaden mellan att från 2500kr från Alfakassan eller att få 2500kr från CSN i bidrag (har inte tänkt ta lån delen alls. Vad skall jag göra?

/Fru S

6 kommentarer:

  1. du kanske kan plugga via distans? samtidigt jobba och plugga? Gör en visionboard!! Hur ska din karriär se ut? Hur ska du nå dit? Gör del mål! Planera och ha en vision. Vad är viktigare din karriär eller ett hus? Prioritera det som du vill ha mest! Om det är hus kanske du ska söka jobb. Om karriären kommer först kanske du kan plugga lite?

    SvaraRadera
  2. Minna: Tack för tipsen :) En dela v problemet är att jag inte alls vet vad jag vill göra. Hur det än blir så skall jag försöka plugga Matematik C till våren så att jag kan söka in och läsa företagsekonomi A till hösten nästa år. Jag funderar dock på att söka in till tekniskt bas år på KTH i vår och om jag inte hittat jobb då och kommer in så kommer jag gå det. Då får jag i alla fall något att göra.

    SvaraRadera
  3. Du vet en sak: om fem år är du garanterat fem år äldre. Vill du vara fem år äldre med en utbildning i ryggen eller fem år äldre? =)

    SvaraRadera
  4. Nä jag vet...Kom igång på allvar med et egna företag så du kan göra det på heltid istället! Anställd av sej själv är det bästa! Då är det inga problem om du behöver vabba och sånt!

    SvaraRadera
  5. Att bara plugga vad som helst för att få pengar av Csn är ju dumt, särkilt om du vill ha en utbildning sen, för det är väl typ bara 12 terminer man får pengar från csn, så det är ju dumt att anv upp de terminerna på skit menar jag.

    SvaraRadera