Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, september 06, 2009

Dyr hobbys som irriterar

Jag har tidigare ägnat lite tid åt att hålla på med scrapbooking. Det är ganska avslappnande att göra något med händerna och det är roligt när man verkligen kan se att det man gör blir något. I Sverige är det ganska dyrt med papper o.s.v.

Sedan vi fick barn har jag inte haft så mycket tid att göra någonting som tar mycket tid. Nu har jag fått för mig att jag skall börja igen. Jag behöver göra något som jag kan göra för att slappna av och må bra. Min man har en ganska dyr hobby (dom där plastgubbarna jag pratat om tidigare). Därför tycker jag att det är befogat att jag också kan ha en hobby som visserligen är dyr i perioder när man måste köpa nya saker, men oftast får man mycket på en gång och det tar därför lång tid innan man måste handla igen. Jag har massor redan, men vill köpa lite nytt ändå. I dec 2007 köpte jag en hel del från USA och Canada som var riktigt prisvärt. Igår började jag med att kolla upp om dom jag handlade ifrån sist fortfarande sålde saker på ebay. En gjorde det den andra gjorde det inte. Den som fortfarande sålde hade 3 super stora paket med saker som jag skulle vilja köpa problemet är att dom kostar $100, $90 och $75 + frakt till Sverige. Jag kommer med stor sannolikhet får betala tull på det om jag inte lyckas få hon som säljer att skriva det som gift. Jag har ev en annan lösning där jag kan skicka allt till en i USA som skickar det till mig som gift. Det blir lite dyrare, men jag slipper tullen.

När jag sitter och kollar efter saker på ebay så stötter jag ibland på auktioner som verkar för bra för att vara sanna vilket dom oftast är. Många säljer scrapbooking saker som är i bilder alltså skall användas på datorn och det är jag inte intresserad av. Men jag blir lika besviken varje gång jag fattar att det är till photoshop inte inte IRL saker. Bahhh... IRRITERANDE...

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar