Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, september 17, 2009

Jobb, iphone och företaget

Jag fick inte jobbet. Det verkade lite lovande, men dom ville tyvärr inte gå vidare med mig. Jag blir så jävla less. Jag kan sätta hur mycket som helst på att det beror på att jag har en liten son hemma. Jag fattar inte. Vad är det som säger att jag kommer vara hemma varje gång sonen är sjuk? Och vad är det som säger att jag vill ha ett barn till med en gång? Vad är det som skulle göra mig till en sämre anställd bara för att jag ar barn? Jag blir så less. Det börjar mer och mer kännas som att det här med att skaffa barn kanske inte var så jävla genomtänkt :(

Nog med tråkigheter. Idag kom min iphone :D Mohahahahaha :D Jag är redan super nöjd och jag har knappt haft på den :D

Både jag och min man har kommit fram till att den bästa möjligheten vi har att dra in pengar är på att vi får igång vårt företag bra så att en av oss kan jobba med det på heltid.

/Fru S

1 kommentar:

  1. Om du inte kommer ta merparten av VABdagar och föräldraledighet för detta och eventuella kommande barn så är det väl bara att du förklarar för arbetsgivaren att du lever i ett jämställt förhållande där ni delar på frånvaron.

    Jag vet inte om det stämmer som du säger att arbetsgivaren tror att du kommer vara frånvarande, och att det är problemet, men om du tror det kanske det är bra att gardera.

    Du kan också slänga in ett "att få barn har inte bara gett mig bättre simultanförmåga och ett bredare perspektiv på livet, utan även utvecklat min förmåga till teamarbete eftersom jag och min man samarbetar i allt. Vi jobbar tillsammans mot ett gemensamt mål". Samarbetsförmåga och målmedvetenhet är aldrig fel.

    Jag önskar dig lycka till med jobbsökandet!

    SvaraRadera