Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, juni 23, 2009

Barn och jobb känns som en dålig kombination

Nu är det snart dags för mig att börja söka jobb. Sonen börjar på dagis den 17 aug och efter är jag arbetslös. Jag har hela tiden varit ganska säker på att jag kommer hitta jobb och om inte med en gång så i alla fall inom en snar framtid. Nu börjar dock stressen sätta in och jag börjar känna mer och mer panik. Min man förstår inte alls var jag menar när jag tar upp det, men det känns verkligen som nästan alla arbetsgivare i det här JÄVLA landet tycker att man är en plåga om man är förälder och måste vaba ibland eller om man är som jag ung och har barn och antagligen vill ha ett till inom några år. Jag är helt säker på att jag kommer bli dömd på förhand om jag ens får komma på några interjuver. Jag är även helt säker på att frågan om fler barn kommer komma upp och den frågan får dom inte ställa eller får får dom väl, men bygger dom sitt beslut på om jag tänkt skaffa fler barn eller ej så är det diskriminering och jag är så jävla trött på att bli behandlad som skit bara för att jag valde att skaffa barn tidigt. Alltså att ha barn om man tänkt jobba känns som en jävligt dåligt kombination och det skulle inte föråna mig alls om jag om några månader skriver att jag ännu inte fått jobb pga att jag har barn.

Hur skall Sverige kunna utvecklas och komma framåt om det inte föds några barn. Visst jag förstår att det är jobbigt för en arbetsgivare att få en tjej på halsen som är gravid eller som kanske skall bli det inom en snar framtid, men staten tjatar om att det föds för lite barn i vårt land då får dom väl se till att det finns någo form av skydd för oss IDIOTER som vill skaffa barn tidigt och inte när vi är 35+ och redan gjort karriär.

/Fru S

3 kommentarer:

  1. Jag fick barn när jag var jätte ung! Idag är det tvärtom! Nu när dom flesta 30+ väntar barn är jag nästan klar=) Och det ger klart fördelar... Se det positivt=) har du planerat ´barn snart igen?

    SvaraRadera
  2. Minna: Nej vi har inga planer på fler barn just nu. Vår son fyllde precis 1 år och både jag och min man är överrens om att vi vill ha i alla fall 3-4 år mellan. Så det är inget på G nu =) Hur så?

    SvaraRadera
  3. Det kommer att lösa sig och gå bra! Att vara ung när man får barn har en massa fördelar!!

    SvaraRadera