Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, juni 25, 2009

Pengar in och pengar ut

Idag fick jag in min föräldrapenning på mitt konto och i praktiken sattes dom in och sedan åkte dom ut igen. Alltså jag är hemsk. FY på mig.

Jag åkte in och köpte ett par nya sandaler till sonen. Jag hade lagt undan ett par i storlek 22 och har lagt ut dom gamla i storlek 21 på tradera får väl se om jag får sålt dom. Ligger ute för 275kr vilket är nästan 200kr under nypris och dom ser nästan nya ut så det skall nog gå bra =) Jag hittade även 3 par strumpor (dom försvinner alltid eller går sönder) till sonen och en t-shirt. =) (med ekologisk bomull). Lite skit till mig som mat och dricka (det var helt otroligt varmt idag). Och en remsa så jag kan åka t-banan och pendeltåget. Sms-biljett är smidigt, men en resa in till stan kostar ca 34kr med remsa och 45kr med sms-biljett. Så i längden spar man en hel massa pengar på att köpa remsa. Jag har även betalt alla mina räkningar, lagt undan 600kr till "en-gång-om-året-räkningar", 400kr till extra avbetalning på billånet (400kr är mer än 0kr extra).
Jag och sonen skall åka till Gotland med en kompis i mitten av augusi och resan dit kommer kosta 800kr så det har jag satt undan också. Summa summarum har jag ca 100kr om dagen att leva på denna månaden (än så länge vill säga). Vi har nästan ingen mat kvar alls så vi skall och stor handla imorgon då lär den gå ner som fan. men men mat måste man ju ha annars dör man ju =)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar