Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, juni 21, 2009

Pocket, pocket och några fler pocket...

Jag blir lite rädd för mig själv ibland. Jag stod och kollade i vår bokhylla igår och började räkna efter hur många pocketböcker jag inte läst. Jag fick det till 39 st (Shit). När har jag köpt alla dom? Jag har ingen aning. Några har jag köpt när det var billigt på bokmässan i gbg förra året, året innan det och året innan det. Förra året var det även bra rea på www.bokus.se. Jag kan nu inte komma ihåg vad det var för bra pris, men jag sparade väl kanske 10kr eller något sånt på 3 böcker. Jag läste igår ut den boken jag höll på med och började på en ny så nu står det bara 38st böcker i min hylla som jag inte läst och en som jag håller på att läsa. När skall jag hinna läsa alla dom böckerna har jag tänk? (Jag tänkte väl inte det är väl det som är problemet) Det är lite små deprimerande att jag har fler pocket som jag inte läst än vad jag faktiskt har läst. Visserligen har jag läst 31st av mina böcker, men det hjälper ju inte så mycket. SUCK

Det har kommit ut 2 nya pocketböcker som jag väntat på skall komma ut, men eftersom jag beslutat att det är köpstopp som gäller (så långt det nu går). Så dom böckerna kommer snällt att få stå kvar i affären tills jag läst ut alla eller i alla fall fler av dom bäckerna jag redan har. (Shit usch och fy det låter nästan som att jag börjar bli vuxen) =S

(Kan ju tillägga att jag hittat kanske 10-20 pocketböcker som jag tycker verkar bra och som jag vill köpa. När fan skulle jag få tid att läsa alla dom hade jag tänkt).

Min man kommenterade idag att han skulle behöva åka in till stan och köpa några nya pocketböcker. Vilket är helt ok för mig. Varför är det ok att han köper böcker och inte jag? Jo han LÄSER faktiskt dom böcker han köper och nu har han bara en bok kvar sedan har han inget mer att läsa. Vilket för mig är en helt ok anledning att köpa nya böcker alltså han får köpa nya böcker, men inte jag =(. Livet är hårt när man skall leka vuxen ;) =)

/Fru S

4 kommentarer:

  1. det är tråkigt att bli vuxen! =)

    SvaraRadera
  2. Vi har börjat åka till biblioteket istället för att köpa på oss massa pocket :)

    SvaraRadera
  3. Emma: Det är visserligen ett bra tips =) Samtidigt så tycker jag det är väldigt mysigt att ha fler hyllor fulla med böcker. (som man då helst har läst). Vi har även en plan på att göra en jätte stor bokhyllsvägg och vad skall vi fylla den med om vi inte har några böcker ;)

    SvaraRadera
  4. Hehehe, jag känner igen mig till 100 %. Bokhyllan dignar av böcker man inte har läst än. Och ändå vill man köpa fler och fler.

    SvaraRadera