Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, juni 10, 2009

Vem har påstått att volkswagen lupo inte är en famlijebil?

Tidigare idag skrev jag att vi haft inbrott i vår bil och att det enda dom tog var vår vagn som var riktigt dålig och en halv dunk med motorolja som kostar kanske 60kr på biltema. Detta med motoroljan har fått min man att starkt misstänka att det är någon som bor nära och som visste att vi hade en vagn i bilen eftersom det var BARA vår bil som det hade varit inbrott i. Jag har därför beslutat att jag:
  1. Skall hålla koll och se om jag ser en sådan vagn som vi hade rulla omkring här omkring. Jag vet att vi inte kommer kunna bevisa att det är vår, men då vet jag i alla fall vilka idioter jag skall passa mig för eftersom dom inte kan skillnaden på mitt och ditt.
  2. Jag skall ringa vår hyresvärd det första jag gör imorgon och ställa upp oss i kö till ett garage. Antagligen kommer det ta ett tag, men då kanske vi får det lagom till vi köper ny bil om i så där 50 år =)
Inget ont som inte har något gott med sig. Ni som läst mina förvirrade inlägg den senaste tiden vet vid det här laget att jag velat köpa en ny vagn närmare bestämt en Carena Swing. Nu när vår bilvagn blivit stulen måste vi ju ersätta den snarast. Visst vi kan bära runt sonen, men han börjar bli tung och även om det inte låter så jobbigt att bära runt på 11kg så blir det tungt ganska snabbt. Sagt och gjort jag åkte till babyland för att kolla lite vad vi hade för alternativ. Eftersom vår bil är väldigt liten och jag nu var tvungen att hitta en bra, stabil vagn som dessutom skulle få plats i vår bil trodde jag inte att det skulle finnas en enda vagn som skulle gå in.

Det fanns en som var väldigt bra och om jag tror skulle gå in, men den kostade nästan 6000kr och jag tyckte det var lite väl dyrt. Jag kunde inte låta bli att titta på Carena Swing. Jag fick hjälp att mäta den på alla möjliga håll och sedan hjälpte dom mig ut till bilen med den så att jag kunde se om den gick in. Gissa om jag blev paff när den gick in. Visst det var inte jätte smidigt och man fick trixa lite, men den gick in och man kunde stänga bakluckan!

Jag var helt säker på att jag skulle ha en svart vagn. Men när jag väl stod där och kollade så beslutade jag mig för att en helt svart vagn var jätte tråkigt så jag tog en brun med en svart rand på i stället =) så nu är vi 2495kr + 229kr (för regnskydd)=2724kr fattigare. Vilken tur att vi fyllt på vårt buffertkonto =D


/Fru S

1 kommentar:

  1. Det gick inte att öppna den där länken...Vad var det??
    -s

    SvaraRadera