Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, juni 07, 2009

Varför köpa inbundna böcker när det finns pocket?

Jag har aldrig riktigt fattat varför man skall köpa inbundna böcker. Visst dom kommer oftast ut ett helt år innan pocket utgåvan, men det skiljer oftast mer än 100kr/bok. Om man köper alla sina böcker på tex adlibris kostar en pocket endast 39kr och en inbunden bok ca 149-179kr. Så varför människor köper inbundna böcker det är för mig en gåta.

Jag såg igår att en bok som jag väntat på har kommit i pocket så jag gick genast in på adlibris och kollade om även en annan bok som jag väntat på hade kommit i pocket vilket den hade. Jag har visserligen fått vänta nästan ett helt år på att dom skall komma, men samtidigt är det 2 serier som jag har alla andra böcker i pocket och hur fult kommer det inte se ut i min bokhylla om jag inte har alla i pocket? Dessutom har jag bara på dom 2 böckerna "sparat" drygt 200kr vilket ger mig möjligheten att köpa nästan 5 pocket till om jag skulle vilja =)

Jag måste samtidigt passa på att tipsa om 2 författare/serier som jag tycker är riktigt bra:
  1. Mari Jungstedt (6 böcker utkomna i pocket + 1 ny utkommen inbunden)
  2. Åsa Larsson (4 böcker i pocket)
Dom är helt klart läsvärda =)

/Fru S

1 kommentar:

  1. Ja du jag har funderat på samma sak. Köper alltid numera pocket just eftersom de är lätta och smidiga att ta med vart än man får tid till att läsa lite, sen kanske det inte är lika classy att ha en bokhylla med pocket som en med obundna, men det struntar jag i ;-)

    SvaraRadera