Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, juni 09, 2009

Skärmar och hårddiskar till förbanelse!

Jag kan inte sticka under stolen med att trots att jag och min kära man vill spara ihop massor med pengar så är vi fortfarande sjukt teknikintresserade. Teknik = kostar oftast mycket pengar (om man inte köper på avbetalning, men då kostar det lite just när man köper det och mycket i längden så det är ett stort fett NONO på att köpa på avbetalning).

Min man har tjatat i sedan i höstas att han vill köpa en större skärm till sin älskade dator. Helst skall det vara widescreenskärm så att man får plats med mycket på den. I jan hittade han en han tyckte var bra för 3000kr, men jag sa NEJ. Vi visste att feb skulle bli en jävla skit månad med alla "en-gång-om-året-räkningar" + dubbelhyra på 6646kr+7500kr=14146kr bara i hyror. Så han fick lugnt vänta. Så igår ringer han från media markt och säger att skärmen han såg i reklambladet var helt ok och att jag skall fixa pengar till hans konto. (Han har inte alla sina pengar på det kontot som kortet är koplat till. Det känns lite vågat i dessa tider när det är så vanligt att folk snor pengar från ens kort). Sagt och gjort jag satte över pengar. Visst jag var väl lite delaktig i beslutet, men han kom hem med 2st 24" widescreenskärmar. 2ST! Det är sjukt brett kan jag få be och tala om. Jag fattar inte vad han skall med det till, men men. Jag tänkte att jag skulle sno en sedan när vi fått tag på en bra arbetsplats till min bärbara och fixa ett tangentbord så har jag en riktigt stor skärm till min dator också. Min man får ta tillbaka sin 19" som han har nu så har han ändå två skärmar.

Nu undrar säkert ni gott folk hur kan dom köpa 2st skärmar när dom säger sig spara pengar. Jo saken var den att det var demo skärmar som hängt på väggen och dom reades ut för 999kr/st. Vilket betyder att för 1998kr fick min man 2st skärmar =)

Min man har i sin dator en hårddisk på 500Gb, en på 400Gb och vi har en extern på drygt 300Gb + En bärbar dator med 500Gb hårddisk. Detta gått folk blir 1,7Tb vilket är sjukt mycket plats. Trots detta har vi lyckats fylla dom med skit. Jag fattar inte vad som tar så mycket plats =S. Vi är typen som aldrig rensar och när en hårddisk är full köper man en ny. Varför ta bort något som man har när man kanske behöver det igen? Sagt och gjort vi behöver eller behövde ny hårddisk. Min man lyckades även fixa 2st nya hårddiskar igår vilket gjort att vi nu har 2,7Tb. Vad vi skall med all denna plats till vet jag inte, men ge det 6 månader eller kanske 1 år så kommer det stå att vi köpt nya hårddiskar igen. =) Jag kommer säkert vilja att vi köper en extern till min bärbara och när man ändå skall köpa kan man lika gärna köpa en som är på 1Tb.

Detta är ett typ exempel på hur vi är när det gäller teknik, men eftersom vi spenderar en hel del tid med att använda våra tekniska skit prylar så är det befogat att lägga pengar på dom =). Dessutom som jag skrev tidigare. Avbetalningar vet vi inte vad det betyder så alla tekniska prylar vi har är köpta kontant =). Det är inte lyxfällan varning på oss riktigt än =P ;)

(Min man har börjat prata på att han vill att vi köper en fjärkontroll så som fungerar till tv, digitalboxen och sterion. Vår tvkontroll är sönder eller rättare sagt vår son har haft den i munnen så alla knappar fungerar utom Onknappen. Sjukt irriterande. vi får väl se när mannen får för sig att det är en bra idé att köpa en dyr kontroll för att ersätta dom redan svindyra vi har. Bara den till sterion kostar runt 800kr att köpa ny om den går sönder. Jag fattar inte varför dom skall vara så dyra. Den till tvn tror jag kostar 400-500kr att köpa ny. Visserligen kostar den kontrollen som min man kollat på som skulle ersätta alla våra andra kanske 500kr så då kan vi väl i och för sig lika gärna köpa en sån som en ny till tvn) =)

/Fru S

1 kommentar:

  1. :-o, hihi ja där är vi iallafall olika, men det var ett sjukt bra pris på skärmarna måste jag säga!

    SvaraRadera