Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

lördag, juni 27, 2009

Köttfärs som är färdigmärkt.

När vi köper köttfärs brukar vi alltid ta det som är billigast. Vi kollar nästan aldrig var det kommer ifrån o.s.v. Oftast är det köttfärs som är är färdig mald och färdig märkt när den kommer till affären som är billigast alltså köper vi den.
När jag packar om den när vi kommer hem brukar jag väga den och lägga den i en påse och platta till den så att det är lätt att tina och lätt att lägga i frysen. Orsaken till att jag vägen den innan jag lägger den i påsar är enkel. Olika mycket köttfärs till olika saker. Tex 300g till köttfärs, 500g eller mer till pannbiffar o.s.v. Oftast när man väger det här hemma visar det sig att det saknas ganska mycket. Ibland har det varit nästan 100g mindre än vad det står att det skall vara. Alltså betalar vi oftast för mer än vad vi får vilket är sjukt irriterande även om det är den billigast köttfärsen så skall det ju ändå vara så mycket i som vi betalar för.
Igår var vi och handlade och köpte köttfärs som vanligt. Idag när jag vägde den fick jag en lite chock. Det var typ 30g mer i än vad det stog att det skulle vara. Nu tycker ni säkert att jag är lite löjlig 30g är ju ingenting egentligen, men jag är mest glad att vi fick det vi betalade för för en gångsskull =)

/Fru S

1 kommentar:

  1. Det är ju bra att man kan få mer än vad man betalar för. Jag brukar köpa köttfärs med. Mest för att man kan göra många middagar av det och att man kan få det att räcka länge. Det sparar man pengar på. Jag brukar köpa 500grams förpackningar. Ska nog börja köpa 1 kg och laga ännu större portioner.

    SvaraRadera