Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, juni 24, 2009

Barn, pengar, kläder, skor

Ahhh jag blir lite smått galen. Jag är fortfarande ganska ny när det gäller barn, barnkläder och barnskor. Jag köpte ett par super snygga ECCO sandaler till min son i slutet av maj och vad har vi för månad nu? Jo juni och är sandalerna redan för små? JA. Ahhh. Min man var sur för att jag köpte dom. Han är inte så jätte glad för att jag nu måste åka och köpa ett par nya kan jag ju lugnt säga. Dock hade i alla fall vi ganska tråkigt väder hela juni så dom är använda kanske 5-10gånger max så jag tänkte lägga ut dom på tradera och se om jag får sålt dom annars får vi ha dom kvar till nästa barn kommer eller också se om vi kan ge bort dom till någon. Dom är ju inte direkt slitna alls.

Jag läste på aftonbladet igår att det kostar ungefär 1 miljon från det att barnet är fött till det är 19år och flyttar hemifrån. Då är det räknat med större bil, större lägenhet m.m. Det skulle kosta ungefär 1,8 miljoner att ha två barn så barn nummer två är uppenbarligen billigare =) Då var min tanke så här om man inte har barn borde man ju ganska lätt kunna spara ihop 1 miljon kr på 20år eller? Jag tänkte också på vi vill gärna ha två barn inte nu mer en gång, men om något år. Alltså komemr vi lägga ca 1,8 miljoner på att ha barn hur skall vi då samtidigt har råd att spara ihop 1 miljon kr? Livet är hårt. Det bästa hade ju lätt varit om vi fick en son till så att han kan ärva en del av storebrors kläder. Hmmm senare problem. Jag får börja med att hitta ett jobb så vi har råd att ha det barnet vi har =)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar