Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, juni 10, 2009

Köpa pocket på nätet VS köpa pocket i affär

För några dagar sedan skrev jag om hur jag inte kan förstå hur man kan välja att köpa inbundna böcker istället för pocket. Dagens fundering är kring pocket om man skall köpa det på nätet eller i affären. Jag gick förbi pockethyllan på Coop och blev helt ställd. Alltså jag vet att det är dyrt med pocket, men alltså herre gud. Dom använder sig av olika prisklasser och shit vad det var dyrt.


Prisklasser:
  • D = 55kr
  • E = 59kr
  • F = 64kr
  • G = 69kr
  • H = 74kr
  • I = 79kr
Jag kollade på den boken av Mari Jungstedt kostar på Adlibris 39kr+19kr frakt =58kr. I butik kostar den 74kr. Visst det är bara 16kr som skiljer, men oftast när i alla fall jag handlar på nätet så brukar jag försöka samla ihop X antal böcker jag vill ha så att fraktkostnaden inte blir så mycket på varje bok vilket gör att jag får en hel massa nya böcker mycket billigare än om jag köpt dom i butik. Så min slutsats är att jag dissar inbundna böcker och väntar hellre på pocket eftersom dom dels är billigare, dels är snyggare i hyllan och dels lättare att ha med sig och hålla i i största allmänhet. Jag kommer heller inte köpa böcker i affär om det inte är så att jag är i akut behöv av en bok just i det ögonblicket och det tvivlar jag på att jag någonsin kommer vara eftersom jag har 4 hyllor i en 40cm bokhylla som jag fortfarande inte läst.

Dagens saning är att jag måste börja läsa mer. Jag håller nu på med en bok som är på 730 sidor och den tar aldrig slut =S. Det hemska med den boken är att det är första boken i en serie på 6 böcker och jag har kommit fram till att hela serien består av ca 6100 sidor. Visserligen börjar boken bli bra nu, men då har det tagit 460 sidor innan jag kommit in i den =S. Jaja, det blir en annan bok nästa gång, måste ha en paus från super långa böcker =)


/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar