Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, juni 18, 2009

Köpstopp kommer råda

Från och med denna lönen/barnbidraget kommer både jag och min man i största möjliga mån att införa köpstopp. Vi har denna månaden som gått bränt så sjukt mycket pengar att det finns inte och då fick min man ändå 6000kr extra i lön också. Visserligen har 5000kr gått till eniroaktier (eftersom dom hade en nyemition och sedan skall köra en omvändsplitt så hade vi inte köpt aktierna som vi kunde köpa hade vi gått från 300 aktier till 75 vid den omvändasplitten nu kommer vi gå från 1200st tillbaka till 300st) och 3000kr till ny vagn så allt är inte lagt på skit, men vi har gjort slut på för mycket pengar. Jag kommer antagligen att åka till mina föräldrar i mitten av juli så vi får väl se hur skoj det är att inte köpa något när man är på semester, men mitt mål för nästa månad är att ha så många dagar med 0kr spenderade som möjligt. Visserligen när jag var och hälsade på mina föräldrar i januari gjorde jag slut på 60kr på 2 veckor =) (bortskämt jag??) =P

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Bra beslut! snart 6 månader har gått av mitt köpstopp och jag kan säga att det är inga problem. Man vänjer sig snabbt och inser vad mycket skit man brukade köpa och vad mycket pengar det gicki onödan. Nödvändiga kläder till växande barn måste man så klart köpa, men själv har man nog så det räcker och blir över i garderoben. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag kommer ha väldigt svårt för det. Speciellt nu när det i sommar och jag skall åka bort i nästan 1 månad. Jag skall dock "bara" till västkusten och bo hos mina föräldrar så jag behöver i alla fall inte betala något för att bo och äta =). Det finns lite saker som jag redan nu vet att jag kommer behöva köpa. Tex regnkläder till mig. Stövlar till både mig och sonen och lite annat smått och gott. Men mitt mål är att nästa månad försöka spendera 0kr så många dagar som möjligt. Hur det går får vi väl se, men försöka duger =)

    SvaraRadera