Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, juni 02, 2009

Färdig blandad välling is the shit!

Efter några dagars frånvaro är jag tillbaka. Jag lessnade lite på mig själv och på ekonomi när jag i slutet av maj (alltså för bara några dagar sedan) gick i fällan att det "ALLTID ÄR BILLIGT ATT HANDLA 3 BETALA FÖR 2". Jag ångrade köpet nästan innan jag gått ur affären och visst jag skulle kunna gå tillbaka nu, men då jag bara kan lämna tillbaka 2 av 3 saker så försvinner jag hela poängen. Så min dagsbudget kraschade ner i ett svart hål och det fanns ingen återvändo. (vilket gjorde mig sjukt besviken på mig själv och därför orkade jag inte heller med att tänka på pengar).

Nu har jag fått några dagars distans till det hela och tycker fortfarande att det var ett mindre bra köp, men jag får leva med att jag inte kan göra slut på så mycket pengar fram till den 20 juni. (Jag har i alla fall betalat när vi var och storhandlade sist =1300kr). Så jag har bidragit med mer än vad jag brukade göra innan vi började med vår dagsbudget. (Jag får se det lite från den ljusa sidan).

Idag har vi varit på besök hos min kompis V och hennes son som bara är 2 månader ändra än min son. Det var två sjukt gnälliga barn vi hade att göra med och jag är helt slut i huvudet. Visserligen brukar V:s son kunna vara lite gnällig, men min son brukar vara ganska lugn, vet inte riktigt vad det var för fel idag.

Jag kan inte sluta bli förvånade hur hjälpsamma folk i Huddinge är. Idag fick vi jag visserligen hjälp av och på alla bussar jag skulle åka med och det är fan helt otroligt när det gäller stockholm kan jag ju säga! (chockad). Jag måste buta buss vid Huddinge sjukhus och där fick jag hjälp på av en yngre kille. När vi åkt kanske 500m visade det sig att den bussen skulle köra en annan tur så vi var tvungna att byta buss där det inte fanns trotoar (= långt ner trots att det var en statsbuss som är lägre än "vanliga" bussar). Samma kille hjälpte mig av den bussen och sedan på den bussen vi skulle byta till. När jag skulle gå av var han på väg att hjälpa mig då också, men då behövde jag inte hjälp eftersom det var hög trotoar och busschaffören sängte ner bussen. (Tackade i alla fall för all hjälp innan jag gick av). Lika bra att vara trevlig mot folk när dom hjälper en utan att man ber om det =)

På vägen hem hade jag blandat en flaska med välling till min son av pullver som jag hade med mig (vilket är smått otroligt för jag brukar tänka att jag skall ta med mig det, men brukar glömma det hemma oftast). Han drack 300ml vilket är en hel flaska och var fortfarande grinig efter det och som tur var hade jag med mig färdig blandad som jag kunde ta av också. Den förpackningen innehåller 200ml och han drack upp allt utom ca 50ml så jag hade haft en väligt grinig son hela vägen hem om jag inte haft med mig färdig blandad välling. Nu hade jag i stället en sovande son hela vägen hem =D

FÄRDIG BLANDAD VÄLLING IS THE SHIT!
(Jag har inte kunnat låta bli att räkna ut liter priset på den färdig blandade vällingen VS den man blandar själv med pulver)
  • Färdig blandad: ca 35kr/liter
  • Blanda själv: ca 7,25/liter
Jag älskar den färdig blandade vällingen i alla fall, men försöker att blanda själv så mycket som möjligt. Men det är sjukt smidigt när man är ute att ha några packet i sin "heliga skötväska" i fall det blir gnäll på buss eller liknande!



/Fru S

3 kommentarer:

  1. Jag håller fullkomligt med att färdigblandad välling är så jäkla bra att ha i reserv!! Skönt att det gick smidigt hem, här sover lilleman som en stock nu efter bus idag. Tror jag vet varför Isak varit lite extra grinig de sista dagarna, det är nämligen fyra till tänder på G, varav två är kindtänder, stackarn.. måste han få fyra åt gången hela tiden :-(?!

    SvaraRadera
  2. Farligt det där med "köp tre, betala för två". I en skoaffär har de så och det är nästan så att man krystar fram något slags behov bara för att utnyttja erbjudandet. Även om vi bara behöver ETT par så går man ur affären med tre par..

    SvaraRadera
  3. V: Inte så konstigt att han var på dåligt humör ;). Det är nästan så att jag skall kolla om F också har massa tänder på G imorgon när han vaknar.

    Wicke: Ja och det blir ju inte billigare heller om man inte tänkt köpa 3 av den grejen från början heller. Jag hade inte tänk köpa några (trosor var det jag köpte) alls. Så för mig var det ju bara skit dyrt och jag var skit sur på mig själv. =(

    SvaraRadera