Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, maj 19, 2009

aktiepengar som inte finns

Det jag kommer skriva nu kommer låta löjligt och en aning barnsligt, men jag skriver det i alla fall.

Det är min man som köper alla våra aktier. Jag är inte så intresserad av att sätta mig in i vilka aktier som är bra alt inte bra att köpa så jag låter honom sköta den biten. Självklart frågar han om min åsikt dom få gånger som han skall investera ganska mycket pengar eller som den gången han sålde alla våra fonder för att köpa aktier istället.

I min värld finns inte våra aktiepengar. Det är inga pengar jag saknar eller behöver dom bara finns där. De få gånger jag är inne och kollar på vårt aktiekonto så är det bara siffror på en skärm inte riktiga pengar.
Vi är även med i en aktieklubb och sparar 600kr/månad vilket varken jag eller min man tänker på.

Hur som helst så var jag inne och kollade på vårt aktiekonto för en stund sedan. Vi ligger visserligen -11% vilket är lite jobbigt, men med tanke på att vi att vi har varit nere i -48% så är det ändå ganska bra =). Min man köpte eniro aktier för ett tag sedan och dom ligger vi nu +193% det är än så länge det bästa köpet hittills. Visserligen är det inga stora summor det rör sig om, men vi ligger i alla fall + på något =)

/Fru S

1 kommentar: