Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, maj 06, 2009

Hela livet är en slump

Orsaken till vår lilla semester på västkusten förra veckan var att vi skulle på släktträff på min morfars sida av släkten.

Min morfar var ett av 12 barn (alla överlevde till vuxen ålder och fick barn vilket är ganska oroligt med tanke på att de är födda i början av 1900-talet). Av dessa 12 syskon är det inte så många som längre lever.
Det var ungefär 150-160 personer som kom och då var det ändå ett av syskonen vars hela gren valde att inte komma och dom är någonstans mellan 40-50 personer bara dom.

Hur som helst så har detta gjort att jag börjat fundera på hur mycket i livet som faktiskt är slump. Tänk om min gammelfarmor och gammelfarfar (min morfars föräldrar som är föräldrar till alla dessa 12 barn) inte träffats eller valt att bara skaffa 5 barn (min morfar är barn nummer 6) då skulle inte min morfar funnits eller min mamma eller jag eller min son. Det är lite fascinerande hur andras val för länge sedan påverkar oss idag.

Om jag och min mamma inte gått fel när jag skulle praoa i 9:an skulle jag antagligen aldrig mött min nuvarande man och vi skulle inte ha fått vår son. men då skulle jag säkert vara ihop med någon annan och kanske ha barn med honom och jag skulle säkert funderat på samma sätt då. Så livet är en slump och byggd på tillfälligheter och val som kanske ser betydelselösa ut när vi väljer, men som kan komma att påverka vår släkt i generationer. Otroligt farcinerande egentligen =)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar