Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

lördag, maj 09, 2009

Barn och pengars värde

Något som både jag och min man är överrens om är att det är jätte viktigt att vi lär vår son värdet av pengar. Många barn idag tror att det bara är för föräldrarna att gå till "hålet i väggen" (bankomaten) och ta ut pengar. Många barn har ingen aning om att föräldrarna måste jobba för att få pengarna och att det inte finns hur mycket pengar som helst i väggen. Jag tycker det är tragiskt att föräldrarna inte lär sina barn att man måste slita för att få sina pengar. Jag vill att min son så tidigt som möjligt skall förstå att pengar är inget man bara får man måste jobba för dom. Hur detta skall gå till vet vi inte än, men det lär vi ju komma på när sonen väl är så stor att han börjar förstå vad vi menar.


/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar