Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, maj 04, 2009

Söka jobb & hitta dagisplats

Nu är vi hemma igen efter några dagars semester på västkusten. Varken jag eller min man orkade vara kvar en dag till. släkten är uppenbarligen alltid värst =). Dessutom behöver vi städa lite här hemma och man blir rätt trött av att åka lite drygt 50mil på en dag. Dessutom tycker min man att det är skönt att ha några dagar hemma innan han skall börja jobba igen.

När vi kom hem tidigare idag låg det en trevlig överraskning på hallgolvet. Vi hade fått besked om dagisplats. Vi har fått plats på det dagiset jag hade skrivit som första alternativ. Vi har fått plats där från mitten av aug. Datumet kan komma att ändras, men vi har fått en plats i alla fall =). Det enda jag behöver göra är att tacka ja till den vilket jag kommer att göra. Det är en sak mindre jag måste ta hänsyn till när jag börjar söka jobb vilket jag har för avsikt att börja med denna veckan.

Jag och min man har funderat på hur vi skall lösa det med passning av vår son om jag skulle få jobb innan vi har dagisplats. Förut har vi resonerat som så att min mamma som är ledig hela somrarna kan komma upp eller min mans mamma som är sjukpensionär kanske kan hjälpa oss. Sedan har ju min man semester och min svärfar och hans fru har också semester och kanske kan hjälpa till lite. Dock har vi kommit fram till att det inte är någon idé att be min mamma hjälpa till för hon kan inte ens ha vår son i 5 min när vi är i närheten hur skall hon klara av att ha honom hela dagarna i flera veckor? Min svärmor skulle kunna hjälpa oss, men det är ingen hållbar och bra lösning egentligen. Min man har fått nytt jobb så hans semester vet vi inte när den blir om den ens blir i sommar han kanske får skjuta på den till i höst och då återstår bara min svärfar och hans fru och jag är tveksam till att dom är villiga att at vår son varje dag i flera veckor och bilda upp sin och inte kunna göra något alls på sin semester. Men det blir ett senare problem. Det är ju inte ens säkert jag får ett jobb. Men vi kan ju alltid hoppas =)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar