Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, maj 07, 2009

Hur svårt skall det vara att få greenwave till Tyresö?

Man kan ju bli less för mindre. Jag, min man och vår son åkte idag till vår spelförrening som vi är medlemmar i. (Dom spelar mycket brädspel och något som heter Warhammer 40k). Hur som helst så åkte vi i bilen och var tvungna att stanna vid varje rödljus hela vägen och det är säkert 5-6st på vägen. Hur svårt kan det vara att fixa så att man inte behöver stanna vid varje rödljus?

Det är samma sak när man åker genom Haninge. Enda gången man lyckas med en greenwave (alltså får grönt på alla rödljus) är mitt i natten. Jag tror jag har lyckats på dagen kanske 2-3 gånger sedan vi flyttade hit för 2½ år sedan. Vi har även (jag har inte sett det någon annanstans) rödljus precis efter rondeller. Hur tänkte människan som hade hand om vägarna i den här kommunen? Var fan är miljötänket? Fast det är klart varför tänka på miljön här ute hos oss det gör dom ju så bra inne i Stockholm med vägtullar och skit man måste betala. SUCK!

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar