Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, maj 19, 2009

Huddinge vs Haninge

Jag har en kompis (V) som bor i närheten av Huddinge sjukhus och som jag ofta är och hälsar på. Jag har märkt att skillnaden mellan hur människor i Haninge (där jag/vi bor) och hur människor som bor i Huddinge är sjukt stor. Tex i Haninge frågar aldrig någon om man vill ha hjälp på/av bussen i Huddinge så kommer folk springande och hjälper till även om det är en låg stadsbuss. Jag begär självklart inte att folk skall hjälpa mig med vagnen, men lite vett borde man väl ha om man ser att någon skall av med en vagn och det är 3 trappsteg ner till trotoaren och busschaffören dessutom ställt sig 50-60cm från kanten så det blir ännu svårare att komma av? Men jag antar att jag tycker det är folkvett att göra så eftersom jag kommer från landet. Så dagens match mellan Huddinge och Haninge vinns lätt att Huddinge kan jag ju säga =)

/Fru S

3 kommentarer:

  1. Ja flytta hit istället ;-)

    SvaraRadera
  2. Du får ta och hitta någon bra lägenhet till oss då och ett bra jobb till mig =P

    SvaraRadera
  3. Så kan vara fallet.

    Själv så brukade jag fråga folk med barnvagn även äldre, fram tills jag fick dålig respons och otrevliga svar.
    Då är det inte längre värt att slita på sin kropp.

    Tyvärr så blir det lite att dra alla över en kam :(

    Men jag ser till att hjälpa dig om jag kan :)

    SvaraRadera