Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, maj 13, 2009

bussar + bilar + Sthlm = Krock

Jag är en stor förespråkare av Stockholms hyfsat ok busskommunikationer. Det är hur bra som helst när man har barn eftersom man åker gratis på bussen med barnvagn. (snåla morsan i farten). =).

Däremot HATAR jag bussar när man kör bil. Förr hade dom företräde om dom stod vid en bussfika och skulle ut i trafiken om hastigheten på vägen var max 50km/timme. Denna regel är idag borttagen, men vad fan hjälper det. Ändå envisas bussarna med att köra rakt ut i vägen det spelar ingen som helst roll om det kommer en bil och att dom håller på att meja ner bilen.

Orsaken till mitt hatiska inlägg är att jag tidigare idag var på väg till en kompis som bor bortanför Huddinge sjukhus. Precis innan man svänger av mot sjukhuset stod det en buss stilla när jag kom körande (det är 70km/timme där så regeln hade inte varit aktuell i det läget även om den funnits kvar). När jag har börjat köra om bussen så börjar den rumma och jag tänker:"jaja, det är väl en bussfil där". Helt plötsligt börjar den bara köra ut i mitt körfällt. Alltså jag är född och uppvuxen på landet mitt ute i skogen om något kommer emot mig så väjar jag. Problemet här uppe är ju att det oftast är minst 2 körfällt och att bara väja här kan ju lika gärna betyda att man drar rakt in i en bil i nästa körfällt. Hur som helst jag väjar och som tur var låg det ingen bil där. Dock var jag tvungen att köra över heldragen linje för att komma i rätt körfällt.

Slutsats: bussar är skit bra när man åker i dom. Bussar suger när man måste köra tillsammans med dom!

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Usch vad otäckt! Tur att det gick bra!

    SvaraRadera
  2. Strävar efter finansiellt oberoende: Ja, det var tur det inte hände någon. Speciellt då sonen satt på den sidan av bilen

    SvaraRadera