Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, maj 25, 2009

Så var alla räkningar betalade

Tänkte det är lika bra att betala alla räkningar med en gång så att jag ser hur mycket jag får i dagsbudget. Jag blev faktiskt ganska förvånad att jag lyckades komma upp i hela 142kr =) Detta kommer nog ganska snabbt att gå ner dock, men i alla fall så är det ganska bra för att vara början på månaden. Då har jag redan tagit bort pengarna som jag skall betala min sons skor med så det är ju ytterligare ett STORT +.

Jag och min man diskuterade någon gång om hur mycket vi behöver i dagsbudget och kom fram till att även om vi lyckas komma upp i över 200kr/dag var alltså över 400kr/dag så skulle vi sätta undan allt som var över just 200kr/var. Hur jag än vrider och vänder på saken så kan det ju inte finnas någon anledning för oss att ha 6000kr var att leva för en månad. Visst det skall räcka till bensin, mat, kläder, nöjen m.m. Men ändå. Vi klarade förra månaden utan att behöva ta något från vår buffert. Eller rättare sagt vi tog lite igår bara för att vara på säkra sidan, men dom pengarna kom tillbaka idag så "det räknas inte" Hihi. =)

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar