Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

lördag, maj 09, 2009

IKEA (=dyrt)

Som många av er säkert märkt själva så går det åt en hel del pengar när man åker till IKEA. Dom är visserligen billigare än många andra och man gör därför inte slut på lika mycket pengar på IKEA som på andra möbelaffärer, men det blir ändå väldigt dyrt (i alla fall för mig).

Vi behöver verkligen åka till IKEA och handla lite nya möbler. Det vi främst behöver är ett skrivbord till min bärbara dator och lite billys hyllor till vardagsrummet så att vi kan ta dom hyllorna vi har i vardagsrummet och flytta dom till vårt hobbyrum.
Vi har även funderat på om vi skall köpa utemöbler till vår balkong, men vi har ännu inte bestämt om det är värt det. Visserligen har dom på IKEA väldigt billiga utemöbler 4 stolar + bord skulle kosta 1245kr. Dock är det väl lite som min man sa. Vi kommer antagligen inte sitta så mycket på balkongen så är det värt 1300kr för att vi skall kunna sitta på balkongen om vi vill?
Vi skulle även behöva köpa något som vi kan ha skorna på i hallen och någon klädhängare.
Egenligen skulle jag vilja att vi köper ny soffa och tvmöbel m.m också, men vi har ingen som helst möjlighet att köpa allt vi vill nu. Eller vi skulle kunna köpa allt vi vill ha, men då kommer vår buffert bli lidande och det är inget jag vill. Eftersom jag inte vet om jag har jobb till i aug när sonen börjar på dagis så måste vi ha en buffert så att vi överlever de 3 månader innan jag får alfa-kassa.
Det hade varit bra om vi varit mång miljonärer eller hade haft ett pengaträd på balkongen. (Om vi haft ett pengaträd på balkongen så hade det lätt varit värt att köpa utemöbler och ställa där eftersom vi antaglien skulle varit på balkongen hela tiden =D) hihihihi =)

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Vi har också lite saker som vi fortfarande inte införskaffat oss, men vi säger som så att det får ta den tid det tar, då det handlar om för oss att orken tryter.
    Jag inbillar mig i alla fall att vi kommer uppskatta det mer om vi köper det eftersom istället för allt på en gång...

    Ett pengaträd på balkongen, det skulle jag också vilja ha! =)

    SvaraRadera
  2. Visst hade det varit nice att bara kunna gå ut på balkongen och hämta några tusen när man skall ut och handla? Usch vad bortskämd man skulle bli. Och shit vad noga man skulle vara med att vattna det trädet =)

    SvaraRadera