Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, augusti 12, 2009

Barnlås och jäkelskap

Jag har jätte länge sagt att vår son inte alls har något intresse för mat och helst bara vill ha välling. Problemet har nog snarare varit att mamma (alltså jag) hatar kladd och inte velat låta honom äta själv för det blir så fruktansvärt kladdigt och äckligt. Så igår bevisade min "lille" kille att mamma inte alltid har rätt. Han satt själv på en vanlig stol och åt själv med en något för stor gaffel och en liten sked. Visst massor hamnade på golvet och på alla andra ställen än munnen, men det mesta hamnade rätt. Kladdigt som satan blev det, men han var nöjd och glad. Dessutom drack han bara lite mer än en halv flaska välling när han skulle sova istället för minst 1 oftast 2 =) Mammas lille kille har blivit stor utan att jag märkt det =)

Jag trodde barnlås var till för barn, men inte. Min kompis som vi är med på Gotland har lånat en liten plutt bil av sin mamma. I morse skulle jag och sonen åka iväg och köpa lite nybakat bröd på ett bageri i närheten. Allt gick jätte bra tills jag kom fram och skulle ta ur nyckeln. Hur jag än gjorde fick jag inte ur den så jag lät den sitta i och sprang in på bageriet tog det jag skulle ha och skyndade mig ut igen. Väl tillbaka vid stugan så frågade jag min kompis S hur man tog ur nyckeln ur tändningslåset. Då skulle man trycka in och vrida lite till och sedan dra ur. Hmmm jag som trodde barnlås var till för barn, men inte då =)

/Fru S

3 kommentarer:

  1. Skrattar... Barnlås på tändningslåset!

    Ja du, det går fort nu va, med den lille? =)

    SvaraRadera
  2. S.E.F.O: Tiden går så sjukt fort. Det gjorde den väl innan också i och för sig, men nu märks det verkligen hur fort det går när man ser hur fort sonen växer. Men han lär sig nya saker varje dag så det är skoj att de.

    (Min föräldrar bor 50 mil bort, men har ändå lyckats pricka in att dom varit med när sonen lärde sig både sitta och gå)

    SvaraRadera
  3. Ja jag kan tänka mig att det blir mer påtagligt. Svårt att se på sig själv o se hur GAMMAL man faktiskt blivit! =D

    Vad kul för dina föräldrar, det måste vara guld värt! =)

    SvaraRadera