Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, augusti 24, 2009

Män som hatar kvinnor "the movie"

Den sög! Riktigt dålig. Men har man inte läst boken/lyssnat på boken 5 miljoner gånger som jag gjort då är den säkert en helt ok film. Men för mig var den riktigt dålig. 2½ timme åt helvete. Kan väl tillägga att jag i och för sig suttit och gjort massor med annat på datorn och haft den snurrande bredvid. Widescreen is the shit :) (Jag som tyckte det var helt meningslöst när min man tyckte vi skulle köpa en bärbar dator med widescreen. Så här i efterhand kan jag väl hålla med om att det var ett bra köp. Tragiskt, men min man brukar ha rätt när det gäller tekniska inköp. Någon gång kanske jag skall börja lyssna på honom...;)

Men som sagt. Filmen var ur usel och det var tur att jag inte köpte den idag som jag tänkte göra det hade varit 88kr (som filmen kostade) åt helvete.

/Fru S

3 kommentarer:

  1. Jag har hört samma från några vänner som också läst boken. Salander till exempel (stavar hon så?) är alldeles för "snäll" i filmen..

    SvaraRadera
  2. Wi: Ja stavas så (tror jag). Jag gillade inte henne alls. Å andra sidan så tyckte jag ingen av skådespelarna passade in. Blev helt fel när Frode (stava) spelades av mannen på balkongen i beck och han som spelar Martin beck dessutom också var med men spelar martin vanger. Nej helt fel val av skådespelare och helt fel att ta bort och ändra allt (som vanligt med böcker som blir film). Å andra sidan bor vi i ett litet land så det finns väl inte så mycket skådespelare att välja på. mikael persbrandt var inte med i alla fall. Annars hade det blivit beck fast ändå inte :P

    SvaraRadera
  3. Jag som inte läst boken uppskattade filmen, särskilt hennes hämnd på äcklet! =D

    SvaraRadera