Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

lördag, augusti 08, 2009

Mygg stora som sparvar, fint väder, allergisk reaktion och sjuk son...allt på en gång

Mygg gillar mig så mycket kan jag säga. Jag håller på att bli galen. Jag är myggbiten över hela kroppen och det kliar, kliar och kliar överallt. Ahhh. Dessutom är myggen som dras till mig stora som sparvar så man blir ju nästan slagen medvetslös när dom landar på en.

Nu när det är så fint väder vill man ju vara ute, ligga på en strand och sola och bada. Vi kom för ett litet tag sedan fram till (efter en dag på stranden) att vår son inte ärvt sin pappas värdelösa pigment i alla fall. Vi hade missat att få med oss solskyddsfaktor till sonen så han fick vara utan (detta är första och enda gången skall tilläggas. Jag anser att det är väldigt viktigt att smörja in barn när det är sommar och mycket sol ute. Om jag själv bränner mig får jag skylla mig själv). Min man brände sönder ryggen. Han var helt röd och kunde knappt sova på 2 nätter. Sonen sprang runt och lekte och plaskade i vattnet och blev inte ens röd. Så lite tur med generna har han haft i alla fall ;)

Vi åkte till apoteket och köpte ny solskyddsfaktor till både sonen och min man eftersom sonens var kvar på västkusten hos mina föräldrar och min man hade ingen. Sonens var helt ok, vi har använt den igår och idag och den har fungerat (antar jag för han har inte bränt sig alls). Min man däremot fick världens allergiska reaktion på den han köpte till sig. Han var helt rödprickig och det kliade väldigt mycket sa han. (detta var i förrgår) idag var vi och badade med min svärmor och min mans bror så min man lånade sin brors solskyddsfaktor som var ett annat märke. Samma sak med den helt rödprickig. Detta är lite tråkigt för det verkar som han är allergisk mot alla sorters solskyddsfaktorer vilket betyder att Thailand m.m är uteslutet som resmål för oss =( (SNYFT).

Om detta inte var nog (skall "gnälla" lite till). Så fick sonen sin sista vaccinationsspruta för 4 dagar sedan och han har nu fått feber. Jag vet inte om det beror på det, men han fick feber igår och har haft det hela dagen idag trots att han fått alvedon regelbundet sedan igår. Nu när jag tog tempen på honom hade han 38,5 och har en fläkt som står och blåser på sig. Gav honom en alvedon till och hoppas på att det skall gå ner. Jag skulle vilja åka in med honom imorgon om febern inte gett sig, men min svärmor som är här på besök tycker inte det finns någon som helst mening med att åka in till sjukhuset om sonen inte haft 40-41 grader i över en vecka. Jaja, vi får hoppas att den gett med sig till imorgon så att vi slipper ta ställning till det hela.


/Fru S

5 kommentarer:

  1. Myggen SUGER! Inte bara blod utan dem är verkligen vidriga i år, som du skriver rejält stora och våra bett blir som stora bölder här hemma! =(

    Vad jobbigt för din make! Slog mig att det finns någon typ av våtdräkt för barn som solskydd, kanske finns det för vuxna? Vore ju trist att missa resor pga solen.

    Det slår sällan fel, så snart en vaccinationsspruta tas så blir dem flesta dålig. Min fru får dem gratis genom sitt arbete, hon arbetar på barnavdelningen. Hon tar dem aldrig då hennes kollegor som tar dem oftast blir riktigt dåliga. =/

    Hoppas vi går mot myggfritt nu! =)

    SvaraRadera
  2. S.E.F.O: Jag har sett sådana också. Jag funderade på att köpa en till sonen, men vi badar inte så ofta och dom kostar minst 250kr och han kommer vara för stor för den nästa år så det kändes lite onödigt. Då smörjer jag hellre in honom och tar på vanliga badbyxor de få gånger vi badar =)

    Jag sa till min man att du hade föreslagit att vi skulle kolla efter en sådan dräkt till honom också. Han var inte så där jätte road av tanken. Dock fick jag en väldigt rolig bild i huvudet så jag tackar för förslaget med att säga att min man tyckte det var en skit dålig idé, men jag fick mig ett riktigt gott skratt =)

    SvaraRadera
  3. "Skrattar*, föreslog det i all välmening, tänkte som så att i Thailand så känner man förhoppningsvist ingen så då kanske man kan ha en sån. Surfare har ju våtdräkt så....=)

    SvaraRadera
  4. Har ni prövat sonens solskydd till mannen också? De är ju oftast för riktigt känslig hud så kanske han tål den? Annars skulle jag också gärna se honom i en hel uv-dräkt hahahaha

    SvaraRadera
  5. V: Jepp han testade den också och den var lika dålig för honom som dom för vuxna. Han är väl helt enkelt inte gjord för att tåla solen alls :S

    SvaraRadera