Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

söndag, augusti 09, 2009

Länge leve internet handeln!

Eftersom vi skall starta ett handelsbolag med mig och min man som ägare så vill min man läsa på lite innan så att vi inte gör några nybörjartabbar. Vi har fått tips om att boken handelsbolag av Björn Lundén skall vara bra. Min svärfar lånade oss en som kom 2000 så många saker i den stämmer inte och vi vill ha en egen. Sagt och gjort jag surfade in på adlibris och hittade senaste upplagan för 308kr + 19kr frakt. På bokus hittade jag den för 292kr + 19kr frakt, men min man orkade inte vänta så jag började ringa runt till olika akademibokhandlar i Stockholms området fick vetat att dom skulle ha npgra ex på Mäster Samuelsgatan 28 där den största Akademibokhandeln ligger och uppenbarligen är det även skandinaviens största bokhandel (onödig fakta är alltid skoj att få veta =P). Eftersom sonen var febrig även idag var vi väl inte så sugna på att ta ut honom i det fina, men väldigt varma vädret, men efter han sovit middag och ätit lite bestämde vi oss ändå för att vi inte kunde sitta inne hela dagen. Så vi åkte in till stan och begav oss till Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan 28. En helt enormt stor bokhandel med en person som satt och hjälpte en att hitta böcker på varje avdelning. Jag vet inte varför jag var så in i helvete korkad att jag inte frågade vad den kostade när jag ringde, men jag antog att priset inte skulle vara så där jätte mycket högre kanske 350-380kr. Döm av min förvåning när boken kostade 489kr. Öhhh...200kr i skillnad på att köpa den på nätet och köpa den i affär och dessutom så ägs bokus och akademibokhandeln av samma så det är dessutom samm JÄVLA företag! Min kära man kommer lugnt att få vänta på den där boken i 3-6 arbetsdagar kan jag ju informera. Detta är det löjligaste jag varit med om på riktigt länge! LÄNGE LEVE INTERNET HANDELN säger jag bara =)



/Fru S


3 kommentarer:

  1. Jo, böcker är enormt mycket billigare på nätet. Pocketböcker kostar ofta 50 procent mer ute i boklådorna än på nätet. Trots det blir det ändå en del köp i de fysiska butikerna eftersom jag inte alltid orkar vänta på långsam leverans.

    SvaraRadera
  2. Gustav: Ja det är oftast så. Jag brukar samla ihop X antal pocketböcker jag vill köpa och sedan köper jag dom på nätet alla på samma gång så blir frakten inte så dyr för varje bok. Jag har just nu massor med pocketböcker jag inte läst så högen med böcker jag tänkt köpa bara växer =)

    SvaraRadera
  3. Det var en sjukt stor prisskillnad :(

    Jag köper mina böcker över nätet, det var längesedan jag köpte lokalt, och är det så stor skillnad lär det inte bli något inköp lokalt heller.

    SvaraRadera