Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, augusti 10, 2009

Sonens feber vägrar ge sig

Sonen är nu inne på sitt fjärde dygn med feber som går upp och ner. Imorse var han feberfri och jag min dumma tok tänkte "vad skönt nu när vi skall åka till Gotland". När jag tog ur honom ur bilen på färjan på vägen över hade han 39,9 grader =(. Jag fick i han en alvedon och febern gick ner lite. Han fick även en piggelin på båten så det var full fart på honom hela redan. Sprang fram och tillbaka som en dåre. Som tur var min kompis som är med villig att springa med honom en sväng så jag slapp springa hela tiden.

Ikväll hade febern fortfarande inte gett sig så jag ringde sjukvårdsrådgivningen i sthlm och kollade vad dom tyckte. Slutade med att hon tyckte vi skulle åka till närmaste vårdcentral för att kolla upp det. Visserligen tog han sin sista vaccinations spruta den 4 aug, men enligt BVC kommer febern inom ett dygn efter man tagit den och håller i sig i bara ett dygn. Sonen feber kom 2 dygn efter och han har haft det i 4 dygn nu går in på sitt femte imorgon. Jag fick numret till sjukvårdsrådgivningen på Gotland av hon i Sthlm och ringde med en gång. Måste säga att dom var otroligt hjälpsamma på sjukvårdsrådgivningen här =). Hon fixade en tid på en turistvårdcentral på Visby lasarett så vi skall dit imorgon kl 09.00. Ganska tidigt, men bättre det än att inte få komma alls.

Min kompis S kom på att det kanske är någon tand som spökar för sonen är bara febrig och en aning kass i magen han har inte snuva eller hosta eller liknande. Men men vi åker in i morgon och kollar och så får vi se. Vi kommer antagligen göra Visby också när vi ändå är där.

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Hoppas det är en "ofarlig" feber! Lycka till imorgon på Vårdcentralen! =)

    SvaraRadera
  2. Stackars krake! Hoppas att han kryar på sig =(

    SvaraRadera