Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, augusti 20, 2009

Full fart

Här är det full fart hela dagarna numer. Sonen började på dagis i tisdags och igår och idag gick vi hel dagar alltså 09.00-14.30. Alla som skall vara i gruppen är ny vilket är ganska bra för då är alls föräldrar med så man lär känna föräldrarna lite också. Sonen älskar det och bryr sig inte om att jag är där alls. Han springer iväg och leker och struntar i mig helt. Idag fick jag säga hejdå och gå iväg någon timme. Han ville inte ens säga hejdå för han hade inte tid han skulle leka. Han tittade inte ens åt mitt håll. :P Det är super bra. Vi har haft lite problem mer att han inte vill sova på förmiddagen. Igår sov han inte alls och idag fick jag gå ut med honom i vagnen för att han skulle somnar, men det kommer säkert.

Idag var jag och skrev in mig hos arbetsförmedlingen. Jag är alltså från och med idag officielt arbetslös. Det suger lite, men vad skall man göra när man har chefer som inte vill ha en för att man blir gravid? Jag hoppas jag hittar ett jobb snart så vi kan få lite rutin. Jag fick dock en liten chock när jag pratade med dagisfröknarna. När den ena föräldern är arbetslös så trodde jag att man fick ha barnen på dagis 15 timmar/vecka alltså 3 timmar/dag, men jag hade fel. Man får ha dom 5 timmar/dag alltså 25 timmar/vecka i vår kummun. Dom går från 09.00-14.00 =) Detta ser jag som positivt eftersom sonen kommer ha mer nytta av att vara på dagis och leka med andra barn och bli stimulerad än att vara hemma med mig och tråka.

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar