Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, augusti 24, 2009

Sovit konstigt

Jag måste sovit konstigt för jag har otroligt ont i nacken. Kommer nog bli en mindre rolig dag idag. Jag som tänkt städa massor när sonen är själv på dagis :( Jaja. Min man är hemma så han får väl hjälpa till istället. :)

Idag skall sonen vara själv på dagis från 09.00-14.00 det är i alla fall det som är planen sen får vi väl se hur det går. Vi hoppas på det bästa. Efter dagis är avklarat skall vi åka till Årsta till någon hobbybutik där som min man vill besöka. Vi skall även förbi hans jobb en sväng. Det är mycket jobb när man är chef ;) Men jag skall inte klaga bättre att han har ett bra jobb som tar mycket energi än inget jobb alls :) Vi kommer ju trots allt gå runt på bara hans lön och då har vi ganska höga fasta utgifter varje månad.

Vi har börjat kolla på att ev köpa hus om jag någon gång får jobb. Det som är mest irriterande är att om vi har runt 200000kr (10% av vad huset kostar vilket brukar bli strax under 200k för vår del) så skulle vi sänka vår månadskostnad. Eller ev höja den med några hundra lappar och då skulle vi ha ett lån på nästan 2 miljoner och då har vi räknat med en drifskostnad på runt 45K. Det känns lite deprimerande måste jag säga. Det är som om vi skulle köpa en ny bil för 150K. Då skulle visserligen försäkringen gå upp en aning och lika så bensinkostnaden och skatten, men vi skulle sänka vår avbetalning på lånet. Väldigt irriterande. 100K i månaden i 25år skulle inte sitta fel nu. Dags att börja köpa trisslotter kanske? ;) Skuldfri och äga sitt boende + två bra bilar på 2 år hade ju varit nice :)

/Fru S

3 kommentarer:

  1. Men ja...jag vet! *grr* Jag är ju hemma idag utan mat!!!
    Ska nog göra en skål med chokladpudding!.. :P

    Hur går det med dageis???

    SvaraRadera
  2. Sara: Hahaha, Det skall vara chokladpudding utan socker och fett :) Det är bäst :)

    SvaraRadera
  3. Sara: Glömde. Det går bra med dagiset. Han är inskolad och klar. Han gick hela dagen idag :) och det gick super bra :)


    Jag och Veronica skall och handla kläder till killarna på onsdag. :) Måste köpa massor med nytt.

    Glöm inte skicka adressen så att jag kan skicka kameran :)

    SvaraRadera