Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

måndag, augusti 17, 2009

Ny budget: Inkomster och utgifter

Jag har fortfarande inte hittat något jobb så vår budget består idags läget av min mans lön och av barnbidraget vi kommer gå runt, men det kommer inte vara så där jätte mycket kvar.

Inkomster: Lön 20000kr+ (den är beräknad på 20K, men är oftast högre) + barnbidrag 1050kr=21050kr

Utgifter:
  • Hyra: 7500kr
  • Billån: 2400kr
  • El: 550kr
  • Mobil (2st): 1000kr
  • CSN (2st): 1200kr
  • Comhem: 600kr
  • Sats: 400kr
  • Försäkringar (Hem, bil och barn): 900kr
  • Bilskatt: 150kr
  • Småräkningar: 300kr
  • Dagisavgift: 1260kr
  • Spar: 600kr
Summa: 16260kr

Totalt kvar: 4790kr
Mat + hygien (blöjor) m.m: ca 3000kr
Bensin: ca 1200kr

Kvar: 590kr

Vi kommer gå runt, men "bara" ha ca 600kr kvar till kläder, nöjen o.s.v. Jag har tyckt att det är ju otroligt lite pengar att ha kvar, men nu när jag tänker på det är det många som lever så här. Att vi har haft det bättre tidigare och inte behövt tänka så mycket har varit roligare, men inte speciellt nyttigt. Egentligen borde jag vara glad att jag har en man som tjänar relativt bra och inte gnälla alls. Har samma sak hänt en annan familj där mannen inte tjänar lika bra hade det varit tuffare.

Inte att förglömma är att vi även har en del pengar sparade även om en stor del av dom pengarna åkte i väg till kina nu när vi skall starta vårt företag och behöver något att sälja. Inte heller att förglömma är att vi har aktier som vi kan sälja om det blir kris. Det är inget någon av oss vill, men blir det kris så finns i alla fall möjligheten.

Så med en lön och ett barnbidrag går vi framtiden till mötes. Det kommer bli tufft en tid, men vi hoppas det vänder relativt fort. En annan sak som bör tänkas på är att min mans lön är baserad på att han får tjänsten han har nu och om han får en dålig lön. Den kan komma att bli högre och det skulle ju inte skada.

(vi har fortfarande som mål att ha pengar kvar på kontot av vår(a) löner när månaden är slut).

Jag kommer självklart att fortsätta söka jobb och anmäla mig hos arbetsförmedlingen + söka pengar från alfakassan, men deras kötid är som jag fattat det uppe på minst 19 veckor så dom pengarna hinner jag förhoppningsvis inte få innan jag hittar ett jobb.


/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar