Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

tisdag, augusti 11, 2009

Någonstans måste ju vändpunkten komma eller?

Jag sitter här på Gotland och stirrar ut genom fönstret. Jag ser hur våg efter våg rullar in mot stranden och tänker "någon gång måste ju vändpunkten komma eller?". Den där vändpunkten då det går upp ett ljus och man förstår att det kanske inte är så jäkla skoj eller bra heller för den delen att vara tjock resten av livet? Eller att även om jag försöker låta duktig och tänka på ekonomin så är det lätt bara pengarna försvinner och att vi sedan lever på min mans lön.

Det kanske är nu som är vändpunkten? Jag har fortfarande inte hittat jobb. Har sökt en del inte överdrivet många, men sådana som jag har kompetens till och som jag borde kunna få. Ingen har hört av sig så jag har väl inte den kompetensen som dom söker? Alltså går vi mot en höst där vi skall leva på bara min mans lön och sonens barnbidrag =( Det här med barn kanske inte var så lyckat ändå? =S.

Jag är ung och borde ha hela livet framför mig, men just nu känns det ganska hopplöst. Jag är bara en av alla andra som har fått barn utan att ha ett fastjobb innan och nu skall försöka slå sig tillbaka till arbetsmarknaden som är så emot att man har barn att dom knappt tittar åt en. Det är få chefer som jag hört talas om som faktiskt tycker det är skoj när en kvinna som jobbar för dom blir gravid. Va fan skall vi göra då? Låta männen vara gravida för oss? Hur kan det fulaste en kvinna kan bli samtidigt vara det bästa som hänt många kvinnor? Arbetsgivarna vill inte ha med gravida eller småbarns familjer att göra, men pension och någon som tar hand om dom på ålderdomshemmet det skall dom fan ha!

Nej vara ung, småbarns förälder och inte ha någon som helst utbildning förutom gymnasiet och några års arbetslivserfarenhet inom teknik (montering av elektronik och lagning av elektronik) verkar inte vara det som går hem hos personerna som anställer. Vi får dra igång vårt företag och se om jag kan leva på det. Av någon anledning tror jag att det kommer vara den vägen jag får gå för ut på arbetsmarknaden kommer jag ha svårt att komma...

/Fru S

4 kommentarer:

  1. Just nu är kanske den sämsta tiden att hitta ett jobb. Konjunkturen och fortfarande sommar. Men som du säger mellan raderna - tiderna i sig föder idéer och ert företag är kanske er framtida lycka?

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att det känns tufft just nu. Då jag uppfattar dig och din man som ambitiösa och starka så tror jag det ordnar sig! Försök ha tillförsikt så ska du se att allt löser sig med tiden.

    (Ett litet boktips, då det fungerat väl för mig;
    The secret - Hemligheten
    av
    Rhonda Byrne)

    SvaraRadera
  3. S.E.F.O: Tack =) Jag skall gå in och kolla efter den boken. Det är många som sagt att den är bra. Har inte Minna också läst den? Hmmm...

    SvaraRadera
  4. Jag tror att många har läst den, och jag är rätt säker på som du skriver att Minna läst den. Det kan jag inte säga att jag gjort, utan kom över filmen för ca 2-3 år sen. Den ser jag om och om igen fortfarande.
    Så själv praktiserar jag The Secret utifrån filmen. =P
    Men den kan jag inte tipsa dig om då jag inte vet om det går att få fatt i...=/

    Min fru däremot har en väninna som har den o det är hennes bibel säger hon! =)

    SvaraRadera