Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

lördag, augusti 22, 2009

Kläder till sonen

Förutom mitt "problem" med hissen så står jag nu inför ett ännu större "problem". Hitta rätt och bra vinterkläder till sonen. Bah man blir galen. Det är regnkläder hit, stövlar dit. Skall dom vara fodrade eller inte? Skall man köpa en storlek större än han har nu eller den han har nu? Skall man köpa billig "skit" eftersom han ändå inte skall ha dom så länge eller skall man köpa dyra märkeskläder. Man blir ju tokig. Jag har suttit mer eller mindre av och till hela dagen idag för att hitta bra kläder och om jag väl hittar bra kläder så måste jag hitta där det är billigast :) snåla mamman ni vet ;)

Det är många som säger att Didrikson skall vara riktigt bra och jag har hittat en vinteroverall för 799kr som jag skulle vilja köpa lite dyrt tyckte jag så jag gick in på HM för att kolla där i stället. Deras billigaste (som jag kunde hittar) kostade 699kr ok då kanske 799kr för märkeskläder inte var så dyrt. Eftersom jag suttit fast i lägenheten hela dagen så tog jag chansen att åka och handla när min man kom hem och jag kollade på Coop vad deras vinteroveraller kostade 749kr. Men hallå skall det inte vara billigt på Coop? Tydligen inte.

Så efter noga övervägande har jag kommit fram till att denna månaden kommer bli sjukt dyr. Jag kan tyvärr inte göra så mycket åt att sonen växer och behöver nya kläder. Det jag kan göra något åt är att inte köpa nya kläder till mig själv.

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Hej, hoppas de fixar hissen snart! Du, din son är ju ganska ung. Har de inte någon secondhandförsäljning där ni bor? Det brukar anordnas ibland höst och vår och då kan man verkligen göra fynd!
    När de är äldre sedan är det svårare att hitta begagnat (vår yngste är 10 år) men till små barn brukar det finnas. Jag tycker 700 är jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Wi: Ja det är hur mycket pengar som helst. Jag har kollat på tradera och har några som verkar bra som jag skall kolla hur mycket dom går för. Jag vill ju inte betala hur mycket som helst för en begagnad overall heller. Om den bara kostar 100kr mindre än en helt ny så föredrar jag (bortskämd som jag är) en helt ny. Jag har dock hittat helt nya jackor på tradera som är mycket billigare än ute i handeln. Jag skall hålla koll på dom också och så får vi väl se hur det går. Jag kanske gör några riktigt bra fynd =)

    SvaraRadera