Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

torsdag, augusti 27, 2009

Tjuvlyssnade på konversation på bussan

Att åka buss är väl ungefär det tråkigaste som finns. Jag gör det för att det är gratis för mig och sonen så länge han sitter i barn vagn. Idag åkte jag in till stan efter jag hämtat sonen på dagis. På 4:ans buss mellan Gullmarsplan och södra stationen tjuvlyssnade jag på ett samtal två (vad det verkade) främlingar hade. Svensk lite äldre man pratar med lite äldre utländsk kvinna.
Mannen: Hur länge har du bott i Sverige?
Kvinnan: va?
Mannen: Hur länge har du bott i Sverige?
Kvinnan: 20år
Mannen: Och du kan inte svenska? Det var inte bra. Inte bra alls.
Kvinnan: mumlar något
Mannen fortsätter prata om hur dåligt det är att kvinnan inte lärt sig svenska trots att hon bott här så länge därefter var jag tvungen att gå av så jag missade resten.

Säger man verkligen så till en äldre kvinna som inte kan svenska så bra? Visste jag tycker också att det är helt bedrövligt att hon inte lärt sig bättre svenska, men inte fan skulle jag säga det till henne.

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar