Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

onsdag, augusti 26, 2009

Jag börja fatta varför barn är så jävla dyrt!

Idag har jag, sonen varit tillsammans med V och hennes son och shopat kläder till små killarna. Jag har börjat förstå varför det är så otroligt dyrt att ha barn. Vi gav oss av vid 09.45 kom hem vid 20.30. Lång dag för små killarna. Måste dock säga att dom varit jätte duktigt. Visst lite gnäll var det ju, men inte överdrivet mycket. Det jobbiga var att vi åkte till Sickla för att för fanns alla dom affärer dom vi skulle till. Problemet var bara att många av de grejer vi skulle köpa behövde vi två uppsättningar av i samma storlek 86 eller 86/92 vilket gjorde att det inte fanns överallt.

Detta var vad jag köpt till sonen idag

P.o.p (polarn och pyret)
  • Vinteroverall: 1195kr (15% rabatt tack vare snälla V) 1016kr
  • Windjacka: 395kr
KappAhl
  • Jeans: 249kr (50kr rabatt) 179kr
  • Byxor: 249kr (50kr rabatt) 179kr
  • 2 t-shirt: 99kr
  • Luvtröja: 179kr
  • Långärmad tröja: 129kr
Lindex (Tag 3 betala för 2)
  • 3 mysbyxor: 198kr
Stadium
  • Underställ (Fleece): 248kr
  • Skaljacka + byxor: 499kr
Skopunkten (Tag 3 betala för 2)
  • Vintersko: 199kr
  • Fodrad stövel: 129kr (fick på köpet)
  • Gympa sko/höst sko:179kr
Maxi
  • Regnkläder: 199kr
Summa: 3827kr

Usch det blev mycket dyrare än vad jag hade tänkt att det skulle bli. Dessutom är jag inte klar än. Blä...

Eftersom allt det vi skulle ha inte fanns i Sickla var vi tvungna att åka till först Solna centrum och sedan in till City. Jag är helt slut. Vi är flängt runt som idioter för att hitta allt vi behöver till killarna. Det är en sådan stress. Alla har panik över att overallerna kommer ta slut och att vinterskorna inte skall finnas i rätt storlekar. Det mest irriterande är att affärerna inte tar in mer när dom tar slut utan i nov/dec kommer vår grejerna in så då kan man inte hitta någonting alls. Bah...stress stress stress. Bah...

Så nu har jag nästan inga pengar kvar alls, men sonen kommer i alla fall inte se ut som en lodis :P

/Fru S

2 kommentarer:

  1. Det var shopping som heter duga det :)

    SvaraRadera
  2. Nonhosonno: Ja. Blä...om jag skall vara ärlig så mår jag lite illa av att det blev så snuskigt dyrt. Barnkläder är ju inte det billigaste man kan köpa heller. Men vad skall man göra. Jag kan ju inte låta sonen gå naken för att jag är för snål för att köpa kläder och jag vill ju inte att stackarn skall se ut som en lodis. Jag hatar när han har smutsiga kläder eller sånt som ser urtvättat ut. Idag bytte jag tröja efter halva dagen för att den hade blivit ner kletad med banan, men jag sliter hellre på mina egna kläder så jag kan köpa mer till honom än tvärt om. :) Men usch vad det kostar att ligga på topp :)

    SvaraRadera