Tips om hemsidor

Fru S tipsar om hemsidor :)
www.sodarank.com
www.piercingfabriken.se

fredag, augusti 21, 2009

Bra och dålig med gårdagen

Gårdagen började hur bra som helst. Jag och sonen gick till dagis och var där vid 09.00. Vis 09.30 fick jag vinka till honom och gå hem. Allt gick hur bra som helst och jag gick tillbaka till 11.30. Då hade han busat massor med dom andra barnen och ätit mat (nästan helt själv). Jag lyckades till och med få sonen att somna på sin madrass på dagis och där sov han i nästan 2 timmar =). Efter middagsvilan var han super grinig. Vi åt mellanmål och gick hem.

Efter en "hel" dag på dagis vill jag ta det lite lugnt, men det ville inte sonen. Han sprang runt i hela lägenheten och drog fram saker och busade. Några timmar efter vi kommit hem upptäckte jag att en tangent på tangentbordet på min bärbara dator. Har ni någonsin letat efter något, men hur mycket ni än letar så hittar ni det inte. Precis så var det när jag letade efter tangenten. Eftersom jag inte visste exakt när den försvann och sonen sedan dess antagligen varit i hela lägenheten så fick jag leta överallt. Det tråkiga är att det skulle kosta 6000kr att byta den eftersom man inte kan få en tangent utan måste byta ut hela tangentbordet. Det bra var att det bara var själva ytan man trycker på som var borta så knappen fungerade fortfarande och det var <> knappen som var borta så det spelade inte så stor roll. Det såg bara jätte fult ut. Efter X antar timmars letande och försök att få sonen (1år) att "berätta" var han gjort av knappen så gav jag upp. En stund senare ville sonen att jag skulle ta fram ett kollegieblock som låg under vardagsrums bordet. Sagt och gjort...och vad hittade jag där? Ju knappen till tangentbordet =) Så nu sitter den på plats igen. =) Så sonen hittade den faktiskt ;)

Låt mig även tillägga att vår hiss är sönder IGEN! Den var det igår i alla fall. Jag har inte varit ute än idag så jag vet inte om den fortfarande är det, men det är den säkert. Börjar bli en aning irriterande. Nu vet vi vad felet är i alla fall. Folk slänger skräp i hissen och dom som städar lyckas få in skräpet i skårorna där innerdörrarna i hissen skall gå vilket gör att innerdörrarna inte kan gå upp och inte stängas som dom skall och då stänger hela hissen av sig. Vi är rätt jävla sugna på att bara flytta här i från kan jag ju lugnt säga. Men vi har inte råd just nu =(

/Fru S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar